Content marketing, czyli marketing treści | Co warto wiedzieć? 

Content marketing, czyli marketing treści, to jeden z bardziej efektywnych sposobów dotarcia do konsumenta. W przeciwieństwie do wielu innych form promowania jest subtelny, a zarazem skuteczny. To wyjątkowo praktyczny prezent, wręczony w niewymuszony sposób. Twój klient na pewno się z niego ucieszy. 

Content marketing. Skuteczne promowanie w sieci 

Content marketing to, innymi słowy, promowanie marki, produktu lub usługi poprzez treści (pisane, wideo, audio). Dziś najczęściej realizuje się go w przestrzeni online i jest to skuteczny sposób na dotarcie do klienta.  

Warto pamiętać o tym, że nie każdy tekst blogowy czy post na firmowym Facebooku jest reklamą. Coraz częściej w tych kanałach komunikacyjnych pojawiają się jakościowe publikacje, które dają czytelnikowi wartość dodaną, w postaci wiedzy i ciekawych informacji. Takich, których nie zdobędzie nigdzie indziej. Podanych na przykład w formie: 

  • artykułu blogowego,
  • infografiki, 
  • case study, 
  • materiału video, 
  • podcastu, 
  • e-booka, 
  • interesującego i pogłębionego posta w mediach społecznościowych (z dedykowaną grafiką i linkami),
  • newslettera. 

I to jest właśnie marketing treści. Jego celem jest nie tylko sprzedaż czy rozpoznawalność marki wśród grupy docelowej. Choć to również jest bardzo ważne, to jednak pośrednio możesz też budować coś dużo trwalszego: relacje i zaufanie. To efekt emocjonalnego zaangażowania, jakie tworzy się podczas komunikacji z Twoją firmą. 

Co to znaczy, że treść jest wartościowa? 

Klient/ka odwdzięcza się czasem, uwagą i zainteresowaniem, jeśli zobaczy, że treść, jaką oferujesz, jest dla niego/niej wartościowa. To znaczy: pomocna, edukacyjna, ciekawa, zabawna, inspirująca

Poziom “wdzięczności” odbiorcy łatwo zmierzyć, bo jest to od razu widoczne. Dobry content marketing zaowocuje kliknięciami, udostępnieniami, reakcjami, komentarzami. Oraz, w konsekwencji, zwiększonym ruchem w sieci, konwersją. 

Warto stawiać na content marketing. Oto dlaczego  

Na pewno zastanawiasz się, czy content marketing to coś, co sprawdzi się akurat w Twojej firmie. Takie wątpliwości są uzasadnione, jednak my chcemy je rozwiać raz na zawsze i odpowiadamy: “To się opłaca!”. 

Zerknij na poniższe podpunkty. To tylko niektóre z powodów, dla których warto inwestować w marketing treści:

  • w ten sposób budujesz oddaną i zaangażowaną społeczność,
  • pielęgnujesz zaufanie do swojej marki,
  • promujesz się w nienachalny sposób, 
  • rozszerzasz bazę leadów i listę mailingową, 
  • zwiększasz skuteczność innych działań komunikacyjnych (PR, CSR, social media),
  • budujesz świadomość marki
  • kreujesz wizerunek eksperta w swojej dziedzinie. 

Dane mówią za siebie. Na content marketing stawiają najlepsi gracze 

Rzeczywistość rynkowa jednoznacznie pokazuje, że inwestowanie w marketing treści to popularna strategia, na którą stawiają różne firmy, niezależnie od wielkości i branży. 

Zgodnie z najnowszym (2022) raportem Content Marketing Institute już 70 proc. marketerów B2C korzysta ze strategii content marketingowej. 

  • Według danych Hubspot, 82 proc. wszystkich marketerów aktywnie inwestuje w content marketing. 
  • 67 proc. marketerów przyznaje, że content marketing generuje leady na poziomie 7 proc. (stan na 2022). Ponadto 63 proc. z nich twierdzi, że pomaga budować lojalność z obecnymi klientami (CMI). 
  • Content marketing generuje ponad 3 razy więcej leadów niż outbound marketing, a kosztuje 62 proc. mniej (Demand Metric).

Częste błędy podczas tworzenia content marketingu 

A może już próbujesz wdrożyć u siebie marketing treści, ale coś nie wychodzi? Sprawdź, być może popełniasz te błędy. 

01. Nieregularne dodawanie treści

Już 51% firm, które inwestują w content marketing, publikuje treści codziennie (The Manifest). Publikując nieregularnie, pozostajesz w tyle względem konkurencji. 

02. Publikacje są nieciekawe i mało angażujące

Mówienie z perspektywy “ja, firma” albo okazjonalne dodawanie informacji i życzeń (w dodatku w niejednolitej szacie graficznej) to przepalanie czasu i pieniędzy. 

Odbiorcy i tak nie zaangażują się w takie treści, a Ty niepotrzebnie poświęcasz temu uwagę. Jeśli już decydujesz się na content marketing, dużo bardziej racjonalne na dłuższą metę będzie zlecanie takich działań profesjonalnej firmie

03. Treści są niedopasowane do grupy docelowej

Żeby wiedzieć JAK się komunikować, najpierw musisz wiedzieć, DO KOGO komunikować. Inaczej nawet najlepsze treści nie obronią się same. 

W jaki sposób stworzyć content marketing dla muzeum, które odwiedzają i dorośli, i dzieci? My znaleźliśmy na to metodę. KLIKNIJ I ZOBACZ

04. Brak kalendarza publikacji i planowania

Każda długofalowa strategia wymaga odpowiedniego rozplanowania. Dlatego każdy dobry copywriter powie Ci, że jedną z najważniejszych rzeczy podczas tworzenia contentu jest etap koncepcyjny. Czyli kalendarz publikacji. Nie tylko porządkuje pracę, ale też pozwala na zobaczenie “większego obrazka”. 

05. Brak osoby odpowiedzialnej za realizację strategii 

Plan to jedno, ale jeszcze ważniejsza jest realizacja. Do tworzenia marketingu treści trzeba zaangażować osobę lub zespół osób, które dopilnują: dotrzymywania terminów publikacji, ewentualnych poprawek, komunikacji między poszczególnymi osobami w zespole. Bez takiej zorganizowanej pracy trudno o sukces.

Jak unikać błędów w content marketingu? Zainwestuj w profesjonalne usługi copywriterskie 

Odbiorca, zgodnie z zasadą wdzięczności Cialdiniego, będzie chciał Ci zrekompensować Twoje starania. Pozostanie z Tobą na dłużej, zaobserwuje Cię, a wreszcie dokona zakupu. 

Tak jest w idealnej wersji. Ale żeby osiągnąć ten cel, warto zainwestować w profesjonalny content marketing. Wolny od błędów, z potencjałem na sukces wizerunkowy i sprzedażowy. Przygotowane od A do Z, dostarczone przez specjalistów treści to nieoceniona wartość i coś, co będzie zarabiać dla Ciebie przez długi czas. 

Nasze doświadczenie pokazuje, że niektóre artykuły blogowe cieszą się na tyle dużą popularnością, że przyciągają do siebie czytelników nawet po wielu latach (!) od daty pierwszej publikacji. Jest to praktyczne potwierdzenie tego, że content marketing z sukcesem wspiera działania SEO (ale nie tylko). 

Zatem raz zainwestowane w usługę copywriterską środki procentują przez długie miesiące, a nawet lata. I przekładają się na sprzedaż oraz na podtrzymywanie długotrwałych relacji klienta z marką. 

Chcesz, by zespół Czułego Copywritera pracował nad Twoim content marketingiem? Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o szczegółach. 

Zobacz także