Zadanie
Opracowanie konceptu kreatywnego, który pomoże wypromować olej do maszyn i urządzeń rolniczych oraz rozpropagować markę FUCHS i produkty z serii AGRIFARM wśród rolników.
Zakres prac
- Kampanie reklamowe
- Naming i slogany
Kooperacja
- Studio Zvorka Opracowanie koncepcji key visuala, przełożenie oprawy graficznej na kluczowe nośniki kampanii, opieka graficzna.
Wyzwanie
FUCHS to uznana marka olejów oraz środków smarnych przeznaczonych do szerokiego spektrum urządzeń oraz zastosowań technicznych. Jedną z topowych linii marki są oleje AGRIFRAM dedykowane do maszyn i urządzeń rolniczych. Klient postawił przed nami zadanie, które miało następujące cele.
1. Rozpropagować wspomniane środki smarne wśród grupy docelowej
2. Otworzyć nową, długodystansową komunikację, która zbuduje relacje z grupą
3. Zwiększyć lojalność i zaangażowanie rolników w stosunku do marki i produktu
W punkcie wyjścia kampanii klient zasugerował wymyślenie gadżetu oraz kreatywnego hasła, które w atrakcyjny sposób pokażą, że marka docenia i dostrzega wysiłek i rolę rolników. W przyszłości gadżety miały posłużyć do budowania komunikacji w kanałach SoMe, być wdrożone do Programu Partnerskiego oraz wykorzystane w promocji na targach.
Rozwiązanie
Tworząc hasła i koncepty kreatywne zawsze myślimy uwzględniając całościowy ekosystem marketingowy marki. Jeśli gadżet – to jak go wypromować i zaiteresować nim odbiorcę? Jeśli kreatywne hasło korespondujące z grafiką, to jak ponieść pomysł dalej i sprawić, by w oparciu o ideę stworzyć szerszą platformę komunikacji?
Do projektu AGRIFARM podeszliśmy dokładnie tak samo. Na pierwszej liście pomysłów przekazanych klientowi znalazły się nie tylko kreatywne hasła i koncepty graficzne ale także konkretne nośniki lub rozwiązania, które miały promować ideę i zaaangażować odbiorców do interakcji.
Z kilkunastu stworzonych haseł i konceptów klient wybrał 7, a jedno z nich trafiło do dalszych prac graficzno-koncepcyjnych.
Buszujący w zbożu
Zaorane! Niezła orka
Mam tę moc!
Jakoś ciągnę
Mam niezły serwis
Za miedzą też o mnie wiedzą
Król pól - władca hektarów: hasło i idea kampanii
Bezkonkurencyjnym zwycięzcą okazało się hasło Król pól – władca hektarów. To właśnie do tego konceptu mieliśmy zaprojektować key visual oraz podjąć dalsze działania kreatywne.
Wspólnie ze studiem Zvorka przystąpiliśmy do prac koncepcyjno-graficznych i przedstawiliśmy klientowi trzy propozycje key visuala. Każda z nich prezentowała inną estetykę i podejście do designu.
Koncept 1
Oparty został o komiksową stylistykę i kreskę dając nam potencjał do wykorzystania memów, szkiców koncepcyjnych czy krótkich komiksów w dalszych pracach kreatywnych.
Koncept 2
Został stworzony w oparciu o nowoczesny, minimalistyczny design i mocno młodzieżową stylistykę nadruków koszulkowych znanych chociażby z działalności takich firm jak Pan tu nie stał czy Gryfnie.
Koncept 3
Oparliśmy na lekkim dystansie i wykorzystaniu nawiązań do słowa król oraz władania rolników na gospodarstwie. To właśnie to połączenie lekko socrealistycznej estetyki z “królewskim” fontem oraz symboliką rzymskiego zwycięzcy nagrodzonego symbolicznym wieńcem najbardziej spodobało się klientowi.
Kampania promująca
Po zaprojektowaniu finalnej grafiki key visual posłużył jako baza do stworzenia przez klienta:
- konkursu angażującego rolników;
- krótkiego video promującego konkurs;
- serii postów w social mediach;
- tekstów i grafik na landing page akcji;
- druku na koszulki, kubki i czapeczki.
Szukałam dość intensywnie zaangażowanego w pracę podwykonawcy. Zaangażowanie i zrozumienie potrzeb Klienta – to towary deficytowe. Zazwyczaj wszystko trzeba podać na tacy, aby ktoś wykonał zlecenie. Tak nie da się pracować, gdy zespoły są małe, a pracy dużo. Tematyka, którą zajmuje się nasza firma jest trudna – mocno techniczna, można na pierwszy rzut oka powiedzieć, że nudna. Tworzone przez nas treści dotąd były często mocno naukowe, trudne do przyswojenia.
Łukasz i jego ekipa mają totalnie otwarte umysły. Szukają pomysłów, ciekawostek – czasem sami nas inspirują! Mam nadzieję, że będą chcieli z nami współpracować jeszcze bardzo, bardzo długo.
Katarzyna Kuczora
Menedżer ds. Marketingu w firmie FUCHS Polska