Zadanie
Opracowanie brand message, tonality komunikacji oraz storytellingu marki e-commerce z ciuchami dla rockersów, motocyklistów i fanów tatuażu.
Zakres prac
- Content marketing
- Kampanie reklamowe
- Kursy i warsztaty
- Naming i slogany
- Social media
- Strategia
- Teksty www
Kooperacja
- Challenge Studio Projekt na zlecenie Challenge Studio, które odpowiadało za branding marki i projekt strony wwww.
Wyzwanie
Fani mocnych brzmień, motocykli i tatuażu mają swój specyficzny język, styl i sposób ubioru. A także ulubione marki modowe. Nasz klient postanowił zebrać je pod jednym dachem i stworzyć unikalną ofertę modową dla tej grupy.
W ten sposób narodził się Skullhead, który na swój symbol wybrał popularną w tym środowisku czaszkę. Naszym zadaniem było stworzenie opowieści, która nadałaby marce wyrazisty charakter i pazur.
Rozwiązanie
Po wstępnych warsztatach z ekipą Skullhead oraz pracach koncepcyjnych z Challenge Studio uzgodniliśmy, że komunikacja, którą przygotujemy, musi być wyrazista, mocna i charakterna. Taka jak grupa, do której kierowana jest oferta. Sklep e-commerce miał się stać nie tylko wygodnym narzędziem do zakupów online, ale także swoistym hubem marki, który w ciekawy sposób zaprezentuje jej wartości, świat i zbuduje aktywną społeczność.
Nasze prace rozpoczęliśmy od stworzenia hasła i manifestu marki, w których ujęte zostały nie tylko strategiczne wartości brandu ale także tonality marki, które potem przenieśliśmy na teksty www, posty social media oraz artykuły blogowe.
Dwujęzyczny slogan marki
Story marki oraz manifest marki
Teksty www
Unikatowe hasła na naklejki
Teksty blogowe
Mini kampania social z Marcinem Różalskim
Prace warsztatowe z klientem
Slogan marki
Prace nad brandingiem i strategią komunikacji rozpoczęliśmy od stworzenia kilku wersji sloganu – zarówno w wersji polskiej jak i angielskiej. Ostatecznie z przedstawionych propozycji klient wybrał slogan Miara charakteru, a w wersji anglojęzycznej Against the odds. Te propozycje haseł najciekawiej pozycjonowały markę wśród grupy odbiorców i jednocześnie w atrakcyjny sposób nawiązywały do głównych wartości oraz świata marki.
Miara charakteru
Against the odds
Pozycjonowanie marki
Manifest marki
Po stworzeniu sloganu przyszedł czas na wypracowanie określonego tonality komunikacji oraz osobowości marki. Podczas gdy Studio Challenge stworzyło rysowany logotyp czaszki oraz opracowało stylistykę komunikacji wizualnej, my ujęliśmy wartości brandu oraz rozumienie grupy docelowej w manifeście marki. Tekst określał wszystko to, czym jest i do czego zmierza Skullhead.
Prawdy Skullhead
Uzupełnieniem story marki stały się zaproponowane przez nas, krótkie hasła o przewrotnym i doadnym charakterze. Zaproponowaliśmy, by wykorzystać je zarówno na stronie www, jak i w formie naklejek dołączanych do paczek z ciuchami oraz w komunikacji social.
Teksty www
Na potrzeby strony www stworzyliśmy komplet tekstów, które pełniły nie tylko rolę informacyjną i SEO, ale także pozostawały zgodne z duchem marki i miały określone tonality. Teksty dotyczyły zarówno aspektu wizerunkowego – sekcja „Świat Skullhead”, jak i treści typowo sprzedażowych – opisy marek, komunikacja na podstronach, redakcja pytań FAQ.
Opisy marek
Wywiad i mini kampania social z Marcinem Różalskim
Ambasadorem marki od samego początku został Marcin „Różal” Różalski – rozpoznawalny zawodnik muay thai i mieszanych sztuk walki (MMA). Na potrzeby promocji marki i wielkiego otwarcia sklepu stacjonarnego w Gdynii, przeprowadziliśmy z nim wywiad. Wspólnie z Challenge Studio przygotowaliśmy także mini kampanię social, w której Marcin odkrywał swoją prawdziwą naturę wojownika i prezentował zdobiące jego twarz tatuaże.
Teksty blogowe
Na start komunikacji napisaliśmy także 4 teksty blogowe dotyczące historii topowych marek sprzedawaych w sklepie oraz artykuły o tatuażu i męskich pasjach.