Hennessy Polska – social media

Kompleksowa strategia komunikacji digital dla kultowej marki koniaku

Zadanie

Prawie dwuletnia obsługa kultowej marki koniaku w mediach społecznościowych. Strategia komunikacji treści, pierwszy polski content hub marki, wywiady z ambasadorami i opracowanie treści wizualnych.

Zakres prac

  • Content marketing

Kooperacja

  • Mediafeed Strategia marki, client service
  • Magda Bulera Współpraca PR
  • NoMonday Projektowanie graficzne

Wyzwanie

Hennessy to marka koniaku, której nie trzeba przedstawiać żadnemu koneserowi luksusowych alkoholi. W powszechnej świadomości trunek z Francji uchodzi za koniak doskonały gatunkowo, wierny najlepszym wzorcom i niezmiennym od 300 lat recepturom. Na świecie słynie również z nieposkromionej kreatywności, otwartości na nowe idee i artystycznych kooperacji z największymi gwiazdami hip-hopu, street artu, tatuażu czy mody.

W Polsce świadomość marki należącej do prestiżowej grupy Louis Vuitton Moët Hennessy ciągle nie jest zbyt duża, a za jej fanów – w przeciwieństwie na przykład do Stanów Zjednoczonych – uchodzą raczej osoby w średnim wieku o określonym statusie społecznym.

Jak zwiększyć świadomość tego alkoholu wśród młodszych konsumentów, opowiedzieć wyjątkową historię marki w mediach cyfrowych i przyciągnąć nowych fanów? Przed takim pytaniem stanęliśmy wraz z Mediafeed po zaproszeniu do pracy przy tym projekcie.

Rozwiązanie

Punktem wyjścia do opracowanej strategii social media stało się inspirujące hasło marki: NEVER STOP. NEVER SETTLE. oraz postać znanego artysty i producenta hip-hopowego Adama O.S.T.R. Ostrowskiego, który stał się pierwszym ambasadorem marki w Polsce. #teamhennessy wzmocnił także swoją obecnością Mistrz Świata Barmanów Wojciech Urbański.

Pozostało jedynie opracować komunikację, która miała za zadanie dotrzeć do nowych fanów, pokazać związki Hennessy ze światem hip-hopu, sztuki ulicznej i miksologii. Naczelną wytyczną do odświeżonej komunikacji stały się cztery punkty definiujące świat Henenssy.

Vibrant

Komunikacja miała być elektryzująca i przyciągająca uwagę.

Artistic

Nie mogliśmy zapomnieć o artystycznym wymiarze treści.

Urban

Ważne, żeby komunikaty osadzone były w miejskim środowisku naszej grupy.

VIP (super premium)

No i miały określony poziom, do którego chciałby aspirować konsument.

Współpracę Hennessy z Adamem O.S.T.R. Ostrowskim sygnował film przygotowany przez agencję PR-ową Magdy Bulery. Zobacz film tutaj.

Social media

Opracowanie strategii treści, półtoraroczna komunikacja na Facebooku, nadzór działu graficznego.

Zaproponowana tematyka

Moment, w jakim przejęliśmy opiekę nad social mediami marki, zbiegł się ze startem drugiej trasy koncertowej Hennessy x O.S.T.R. Naszym głównym zadaniem na początku działań była kreatywna komunikacja współpracy między artystą i marką oraz wytyczenie nowego sposobu narracji wokół kluczowych tematów związanych ze światem Hennessy: muzyką, street artem, lifestylem, produktem, historią koniaku oraz miksologią.

Istotny element naszej pracy stanowił wybór odpowiednich zdjęć ze światowych zasobów marki i zgranie ich z intrygującym copy skierowanym do młodszej grupy konsumentów. Ciągle nie mogliśmy jednak zapomnieć o dziedzictwie i klasie marki.

18 miesięcy komunikacji

W oparciu o miesięczną współpracę. Z góry akceptowany przez klienta kalendarz publikacji.

Ponad 250 kreatywnych komunikatów

Zwiększających zasięgi marki i budujących grupę zupełnie nowych fanów.

#Ambasadorzy marki

Dwa odrębne światy, jeden wspólny cel – NEVER STOP. NEVER SETTLE. Bazując na motto marki pokazywaliśmy pasję naszych ambasadorów – mistrza barmańskiego Wojtka Urbańskiego i muzyka Adama O.S.T.R. Ostrowskiego – oraz ich nieustającą chęć do tworzenia rzeczy ponadczasowych i oryginalnych. Posty w inteligentny sposób przemycały także główne wartości marki.

#Muzyka i street art

Hennessy to ulubiony koniak hip-hopowców i artystów ulicy. Bazując na dostarczanych z centrali treściach wizualnych oraz postach graficznych, przygotowanych wspólnie z agencją NoMonday, budowaliśmy stały związek marki ze światem muzyki, pokazując jej kreatywną duszę i artystyczny charakter.

#Lifestyle

Bazując na sposobie spędzania czasu przez naszych fanów, ich zainteresowaniach i aktualnych trendach, tworzyliśmy serie postów, w których Hennessy ukazane zostało jako główny inspirator imprez, spotkań z przyjaciółmi i klubowych wyjść na miasto.

#Tradycja i historia marki

Koniak to wyrafinowany i wysublimowany produkt, który od 300 lat tworzy się w oparciu o te same, niezmienne receptury. Opowiadanie o nich w social mediach to spore wyzwanie. Gro naszych postów musiało dotyczyć właśnie takich treści. Podawaliśmy je w lekki i przyciągający uwagę sposób.

#Miksologia

Choć konserwatywni zwolennicy koniaku twierdzą, że można go spożywać wyłącznie bez żadnych dodatków, Hennessy od lat pokazuje, że koniak to alkohol pełen fantazji oraz polotu i można na jego bazie przygotowywać wyjątkowe koktajle. Przepisy na wyjątkowe drinki stanowiły dużą część przygotowywanych przez nas treści.

#Real time marketing

Ostatni element układanki contentowej dopełniła bieżąca komunikacja kontekstowa, która w inteligentny sposób osadziła produkt w codziennych sprawach i tematach istotnych dla grupy docelowej.

  • Mistrzostwo świata w siatkówce i ważny mecz Biało-Czerwonych
  • Halloween, Andrzejki i świąteczne okazje
  • Pogoda w kratkę, lipcowe upały i “piątunio”
  • Dzień matki, Walentynki, Dzień Kobiet

Wszystkie te tematy stały się elementem Facebookowej układanki.

Zobacz także