Zadanie
Prawie dwuletnia obsługa kultowej marki koniaku w mediach społecznościowych. Strategia komunikacji treści, pierwszy polski content hub marki, wywiady z ambasadorami i opracowanie treści wizualnych.
Zakres prac
- Content marketing
Kooperacja
- Mediafeed Strategia marki, client service
- Magda Bulera Współpraca PR
- NoMonday Projektowanie graficzne
Wyzwanie
Hennessy to marka koniaku, której nie trzeba przedstawiać żadnemu koneserowi luksusowych alkoholi. W powszechnej świadomości trunek z Francji uchodzi za koniak doskonały gatunkowo, wierny najlepszym wzorcom i niezmiennym od 300 lat recepturom. Na świecie słynie również z nieposkromionej kreatywności, otwartości na nowe idee i artystycznych kooperacji z największymi gwiazdami hip-hopu, street artu, tatuażu czy mody.
W Polsce świadomość marki należącej do prestiżowej grupy Louis Vuitton Moët Hennessy ciągle nie jest zbyt duża, a za jej fanów – w przeciwieństwie na przykład do Stanów Zjednoczonych – uchodzą raczej osoby w średnim wieku o określonym statusie społecznym.
Jak zwiększyć świadomość tego alkoholu wśród młodszych konsumentów, opowiedzieć wyjątkową historię marki w mediach cyfrowych i przyciągnąć nowych fanów? Przed takim pytaniem stanęliśmy wraz z Mediafeed po zaproszeniu do pracy przy tym projekcie.
Rozwiązanie
Punktem wyjścia do opracowanej strategii social media stało się inspirujące hasło marki: NEVER STOP. NEVER SETTLE. oraz postać znanego artysty i producenta hip-hopowego Adama O.S.T.R. Ostrowskiego, który stał się pierwszym ambasadorem marki w Polsce. #teamhennessy wzmocnił także swoją obecnością Mistrz Świata Barmanów Wojciech Urbański.
Pozostało jedynie opracować komunikację, która miała za zadanie dotrzeć do nowych fanów, pokazać związki Hennessy ze światem hip-hopu, sztuki ulicznej i miksologii. Naczelną wytyczną do odświeżonej komunikacji stały się cztery punkty definiujące świat Henenssy.
Vibrant
Komunikacja miała być elektryzująca i przyciągająca uwagę.
Artistic
Nie mogliśmy zapomnieć o artystycznym wymiarze treści.
Urban
Ważne, żeby komunikaty osadzone były w miejskim środowisku naszej grupy.
VIP (super premium)
No i miały określony poziom, do którego chciałby aspirować konsument.
Współpracę Hennessy z Adamem O.S.T.R. Ostrowskim sygnował film przygotowany przez agencję PR-ową Magdy Bulery. Zobacz film tutaj.
Social media
Opracowanie strategii treści, półtoraroczna komunikacja na Facebooku, nadzór działu graficznego.
Zaproponowana tematyka
Moment, w jakim przejęliśmy opiekę nad social mediami marki, zbiegł się ze startem drugiej trasy koncertowej Hennessy x O.S.T.R. Naszym głównym zadaniem na początku działań była kreatywna komunikacja współpracy między artystą i marką oraz wytyczenie nowego sposobu narracji wokół kluczowych tematów związanych ze światem Hennessy: muzyką, street artem, lifestylem, produktem, historią koniaku oraz miksologią.
Istotny element naszej pracy stanowił wybór odpowiednich zdjęć ze światowych zasobów marki i zgranie ich z intrygującym copy skierowanym do młodszej grupy konsumentów. Ciągle nie mogliśmy jednak zapomnieć o dziedzictwie i klasie marki.
18 miesięcy komunikacji
W oparciu o miesięczną współpracę. Z góry akceptowany przez klienta kalendarz publikacji.
Ponad 250 kreatywnych komunikatów
Zwiększających zasięgi marki i budujących grupę zupełnie nowych fanów.
#Ambasadorzy marki
Dwa odrębne światy, jeden wspólny cel – NEVER STOP. NEVER SETTLE. Bazując na motto marki pokazywaliśmy pasję naszych ambasadorów – mistrza barmańskiego Wojtka Urbańskiego i muzyka Adama O.S.T.R. Ostrowskiego – oraz ich nieustającą chęć do tworzenia rzeczy ponadczasowych i oryginalnych. Posty w inteligentny sposób przemycały także główne wartości marki.
#Muzyka i street art
Hennessy to ulubiony koniak hip-hopowców i artystów ulicy. Bazując na dostarczanych z centrali treściach wizualnych oraz postach graficznych, przygotowanych wspólnie z agencją NoMonday, budowaliśmy stały związek marki ze światem muzyki, pokazując jej kreatywną duszę i artystyczny charakter.
#Lifestyle
Bazując na sposobie spędzania czasu przez naszych fanów, ich zainteresowaniach i aktualnych trendach, tworzyliśmy serie postów, w których Hennessy ukazane zostało jako główny inspirator imprez, spotkań z przyjaciółmi i klubowych wyjść na miasto.
#Tradycja i historia marki
Koniak to wyrafinowany i wysublimowany produkt, który od 300 lat tworzy się w oparciu o te same, niezmienne receptury. Opowiadanie o nich w social mediach to spore wyzwanie. Gro naszych postów musiało dotyczyć właśnie takich treści. Podawaliśmy je w lekki i przyciągający uwagę sposób.
#Miksologia
Choć konserwatywni zwolennicy koniaku twierdzą, że można go spożywać wyłącznie bez żadnych dodatków, Hennessy od lat pokazuje, że koniak to alkohol pełen fantazji oraz polotu i można na jego bazie przygotowywać wyjątkowe koktajle. Przepisy na wyjątkowe drinki stanowiły dużą część przygotowywanych przez nas treści.
#Real time marketing
Ostatni element układanki contentowej dopełniła bieżąca komunikacja kontekstowa, która w inteligentny sposób osadziła produkt w codziennych sprawach i tematach istotnych dla grupy docelowej.
- Mistrzostwo świata w siatkówce i ważny mecz Biało-Czerwonych
- Halloween, Andrzejki i świąteczne okazje
- Pogoda w kratkę, lipcowe upały i “piątunio”
- Dzień matki, Walentynki, Dzień Kobiet
Wszystkie te tematy stały się elementem Facebookowej układanki.