FUCHS Polska – content hub marki

Kompleksowy content hub z artykułami eksperckimi i infografikami

Zadanie

Ponad 30 artykułów przygotowanych wspólnie z ekspertami FUCHS na start content hubu – wywiady, infografiki, biogramy znanych wynalazców oraz opracowanie strategii dystrybucji treści.

Zakres prac

  • Content marketing
  • Strategia

Kooperacja

  • NoMonday Opracowanie graficzne ikonografik.

Wyzwanie

Smary i oleje przemysłowe – temat trudny, ekspercki a do tego medialnie niezbyt… lepki. Przynajmniej tak mogłoby się wydawać, bo do tej pory zwykle tak wyglądała komunikacja tego typu środków. Ale czy nie można prościej? Bardziej życiowo, od praktycznej strony i z większym polotem, pokazując korzyści klienta?

Właśnie przed takim zadaniem zostaliśmy postawieni przez FUCHS Polska – jedną z 60 spółek globalnego giganta technologicznego, który przoduje w przemyśle smarowniczym i zatrudnia prawie 5000 osób na całym świecie.

60 spółek na całym świecie

Dziesiątki produktów i branż

5000 osób zatrudnionych w ramach korporacji

Rozwiązanie

Naszym zadaniem było stworzenie treści, które odczarują branżę i pokażą pracowników FUCHS jako ekspertów, mówiących językiem zrozumiałym dla klienta.

Wspólnie z działem marketingu FUCHS Polska i specjalistami z gliwickiego zakładu stworzyliśmy serwis BezTarcia.pl. W jednym miejscu gromadząc wiedzę o olejach i smarach z zakresu motoryzacji, rolnictwa, przemysłu, innowacji technologicznych oraz przedstawiając pracę ekspertów FUCHS od kuchni.

3 copywriterów

3 miesiące wytężonej pracy

Ponad 30 eksperckich treści

1. Opracowanie zakresu tematycznego bloga

Celem klienta było stworzenie własnego medium, do którego ruch będzie kierowany z mediów społecznościowych i zewnętrznych stron partnerskich. Treści miały budować wizerunek ekspertów i zawłaszczyć popularne dla branży frazy SEO.

Od samego początku wiedzieliśmy, że jeśli strona ma mieć szeroki zasięg i pokazywać pełny zakres kompetencji FUCHS, musi wykroczyć poza tradycyjną branżę smarów i olejów. Trzeba było stworzyć tematy wokół branży klienta, lecz praktyczne i przydatne dla zwykłego użytkownika.

"Jak przygotować motocykl do sezonu?"

"Pojazdy elektryczne"

"Innowatorzy branży"

"Jak dobrać olej do ciągnika rolniczego?"

"Oleje w Industry 4.0"

"Jak smarować łańcuch w rowerze?"

"Co to jest outsourcing olejowy?"

2. Redakcja treści startowych na bloga

Wspólnie z działem marketingu FUCHS Polska na start wytypowaliśmy 30 zróżnicowanych treści ze świata marki. Pisanie artykułów rozpoczęliśmy od zera na podstawie otrzymanych materiałów, researchu własnego i rozmów z ekspertami FUCHS. Ostatecznie w ciągu 3 miesięcy pracy powstało około 30 artykułów, które stały się bazą tematyczną nowopowstałego portalu.

Każdy artykuł przechodzi dogłębną analizę merytoryczną ekspertów, my odpowiadamy za lekkość przekazu, formę, styl i dostosowanie do wymogów cyfrowego serwisu. Całość tematów odpowiada najpopularniejszym frazom i wyszukiwaniom.

3. Wywiady z pracownikami

Na potrzeby zakładki LUDZIE przeprowadzamy wywiady z pracownikami FUCHS, pokazując ich codzienną pracę, sektor, z którym są związani oraz pasje wykraczające poza aktywność zawodową. Zakładkę uzupełniają artykuły na temat innowatorów i wynalazców, powiązanych kontekstowo z branżami, w jakich działa FUCHS.

Szukałam dość intensywnie zaangażowanego w pracę podwykonawcy. Zaangażowanie i zrozumienie potrzeb Klienta – to towary deficytowe. Zazwyczaj wszystko trzeba podać na tacy, aby ktoś wykonał zlecenie. Tak nie da się pracować, gdy zespoły są małe, a pracy dużo. Tematyka, którą zajmuje się nasza firma jest trudna – mocno techniczna, można na pierwszy rzut oka powiedzieć, że nudna. Tworzone przez nas treści dotąd były często mocno naukowe, trudne do przyswojenia.

Na Czułego trafiłam przypadkiem. Oj – lubię takie przypadki! Wpadłam na pomysł, że najłatwiej współpracowałoby się z kimś, kto jest w stanie dojechać do naszej siedziby, żeby opracować potrzebne nam treści przy współpracy ekspertów z naszej firmy. No i wygrzebałam ze zgliszczy internetu Łukasza – a pomógł mi w tym Facebook! Zobaczyłam nazwę sąsiadującej miejscowości – i okazało się, że to jest to. Łukasz i jego ekipa mają totalnie otwarte umysły. Szukają pomysłów, ciekawostek – czasem sami nas inspirują! Mam nadzieję, że będą chcieli z nami współpracować jeszcze bardzo, bardzo długo.

Katarzyna Kuczora

e-Marketing Specialist w firmie FUCHS Polska

4. Opracowanie konceptów infografika

Artykuły eksperckie uzupełniają infografiki, które są dystrybuowane nie tylko w portalu, ale także poprzez media społecznościowe. Ich format wypracowujemy wspólnie z agencją NoMonday. Czuły Copywriter odpowiada za atrakcyjne przekazanie treści i pomysł kreatywny, a agencja za kreację graficzną.

5. Strategia dystrybucji treści

Napisanie ciekawej treści eksperckiej to nie wszystko. Aby zwiększyć zasięgi i stworzyć bazę lojalnych czytelników zainteresowanych tematem, tworzymy strategię, w której przedstawiamy sposób dystrybucji treści i pomysły na zwiększenie zasięgów.

6. Opracowanie treści content marketingowej

Już po starcie portalu – w okresie wakacyjnym – kontynuujemy działania contentowe, poszerzając je o tworzenie dedykowanych wybranym problemom serii artykułów, które znajdą następnie miejsce w dedykowanym PDF-ie / e-booku.

Artykuły zostają wzbogacone o infografiki zaprojektowane przez NoMonday i opracowane kreatywnie przez Czułego Copywritera. Pierwszym tematem staje się “Przygotowanie samochodu do wakacyjnej podróży”. Wychodzimy poza oczywistą wymianę oleju i przygotowujemy dla odbiorcy 6 kompleksowych artykułów na następujące tematy:

1. "Przygotowanie samochodu na wakacje"

2. "Przepisy drogowe w wybranych krajach UE"

3. "Płatne drogi w wybranych krajach"

4. "Wydatki w podróży - ceny w wybranych krajach UE"

5. "Co zabrać w dłuższą trasę"

6. "Wakacyjne inspiracje - gdzie wybrać się samochodem lub motocyklem"

Zobacz także