Zadanie
Stworzenie konceptu kreatywnego animacji oraz copywriting scenariusza w polskiej i anglojęzycznej wersji językowej.
Zakres prac
- Scenariusze filmów i animacji
Kooperacja
- Norbert Mikołajczyk Illustration & Animation Projekt graficzny animacji, motion design
- Grzegorz Pasternak Project managment
Wyzwanie
Billenium to zespół specjalistów IT, który od 17 lat świadczy usługi i rozwiązania informatyczne dla biznesu. Firma z główną siedzibą w Warszawie zatrudnia ponad 1000 ekspertów, ma 12 biur na całym świecie i pracuje w ponad 50 technologiach. Mimo swoje skali i dynamicznego rozwoju, jak każda firma w sektorze nowych technologii, nieustannie mierzy się z problemami kadrowymi i zatrudnieniem wysokiej klasy specjalistów.
Aby zwiększyć dynamikę działań i pracować w modelu „follow the sun” (24/7/365), który zapewnia klientom ciągłość prac, Billenium od długiego czasu promuje pracę zdalną. O ile zalet tego modelu nie trzeba wyjaśniać żadnemu programiście, o tyle firmom i korporacjom, które korzystają z usług software house’ów, już tak.
1000+ ekspertów
12 biur na całym świecie
50+ technologii
Rozwiązanie
Aby wypromować koncept pracy zdalnej wśród swoich klientów Billenium postanowiło stworzyć animację, która opowie o kulturze pracowniczej firmy i w przejrzysty sposób przedstawi zalety, jakie klient końcowy zyskuje dzięki pracy z najlepszymi ekspertami z całego świata.
Punktem wyjścia do scenariusza stał się model “follow the sun” oraz pięć wartości Billenium, które składają się w akronim TIGER i przedstawiają sposób działania „Billenialsów”.
Zadaniem naszym oraz Norberta Mikołajczyka stało się przedstawienie minimalistycznego konceptu animacji, który w ciekawy sposób wyjaśni te zalety.
Trust
Mówienie prawdy i wywiązywanie się z obietnic.
Innovation
Nieustanne kwestionowanie status quo, by dążyć do doskonałości.
Growth
Rozwój i nowe kompetencje, by zaspokajać potrzeby klientów.
Energy
Energia i moc, które napędzają do działania.
Responsibilty
Odpowiedzialność za wynik, członków zespołu, klienta i środowisko.
W fazie kreatywnej przedstawiliśmy 4 różnorodne koncepty, z których po wspólnej burzy mózgów z klientem został wybrany ten właściwy. Powstała minimalistyczna animacja, która w lekki sposób przedstawiała akronim TIGER oraz zalety pracy zdalnej. Warstwa wizualna animacji została oparta na uproszczonych postaciach i kształtach, które pokazywały, że bez względu na miejsce i czas pracy, ekspert zawsze jest w stanie wnieść do projektu pozytywne wartości i nadać całości zupełnie nowej dynamiki.