Content hub Hennessy

Polska platforma content marketingu kultowego koniaku

Zadanie

Stworzenie strategii komunikacji i treści w postaci kilkunastu artykułów i wywiadów do pierwszego content huba kultowej marki koniaku.

Zakres prac

  • Content marketing
  • Teksty www

Kooperacja

  • Strategia & Client service Mediafeed
  • Projekt graficzny i wdrożenie strony NoMonday
  • PR Magda Bulera

Wyzwanie

Świat Hennesy to ponad 300 lat historii, niezliczona ilość kooperacji, artystycznych działań, eventów, materiałów video, koktajli i koncertów. Aby wciągnąć konsumenta w te przebogate uniwersum, pokazać pełen zakres tematów i wyjaśnić specyfikę tworzenia wybitnego koniaku, nie wystarczą nawet najbardziej kreatywne posty. Potrzeba głębszych, rozwijających temat treści, które jednocześnie będą stały na wysokim poziomie merytorycznym i przyciągną na stronę marki nowych fanów, szukających wiadomości o koniaku w wyszukiwarce.

Rozwiązanie

Wspólnie z Mediafeed i agencją NoMonday zaproponowaliśmy stworzenie pierwszego polskiego content huba, który miał gromadzić wartościowe treści ze świata marki i scalać całą komunikację online w jednym miejscu. W ten sposób powstała strona Hennessy.pl. Kolorowy i dynamiczny magazyn, który prezentował przebogaty świat marki i jej niezwykłą kreatywność.

 

1. Opracowanie kategorii tematycznych

Prace nad serwisem rozpoczęliśmy od opracowania kategorii tematycznych serwisu i stworzenia struktury zawartości treści. W następnej kolejności agencja NoMonday zaproponowała wizualną oprawę serwisu.

2. Praca nad wdrożeniem serwisu i treści

Podczas gdy NoMonday wdrażało serwis od strony programistycznej, my przygotowaliśmy startowe treści do każdej z zaproponowanych zakładek i zaczęliśmy umieszczać je w ekosystemie strony.

3. Opracowanie artykułów i propozycje nowych

Po upublicznieniu serwisu w internecie przygotowaliśmy stosowny press relese dla mediów i rozpoczęliśmy sukcesywne pisanie merytorycznych artykułów dotyczących zagadnień ze świata marki. Średnio w ciągu miesiąca publikowaliśmy dwie rozbudowane treści.

Wywiad z Adamem O.S.T.R. Ostrowskim

Wywiad z Adamem O.S.T.R. Ostrowskim

Z okazji startu portalu przeprowadziliśmy dwa inspirujące wywiady z ambasadorami marki. Obie rozmowy cieszyły się dużą popularnością w social mediach i spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem fanów, prezentując czym idea NEVER STOP. NEVER SETTLE. jest w praktyce.

Rozmowę z O.S.T.R zdominowała muzyka, walka z przeciwnościami losu i chęć nieustannego doskonalenia się w swojej własnej dziedzinie.

Sztuka ulicy zawsze będzie dla mnie ważna

Ja nie chcę produkować tego, czego w Polsce nie było, ja chcę produkować to, czego nie było na świecie.

Adam O.S.T.R. Ostrowski

Muzyk i producent hip-hopowy

Wywiad z Wojtkiem Urbańskim

Mistrzem Świata Barmanów

Wywiad z Wojtkiem Urbańskim

Z Mistrzem Świata Barmanów, Wojtkiem Urbańskim, udało się nam porozmawiać na temat szukania własnej drogi i pasji, plusów i minusów bycia barmanem, smakowych walorach Hennessy i tego, jak sięga się po największe laury w swojej profesji.

Na potrzeby wywiadu z Wojtkiem Urbańskim Roksana Miarka przygotowała autorską sesję foto.

Każdy ma swoją drogę do mistrzostwa

Najlepszym wyznacznikiem trendów jest nasz gość. Kreatywny barman powinien go nakierować, być drogowskazem. No bo wyobraźmy sobie sytuację, kiedy przychodzi gość do baru i mówi do barmana: “Co pan mi może dzisiaj polecić?”, a barman mówi: “Kartę”– nie ma w ogóle interakcji, a tu musi być pewna symbioza.

Wojciech Urbański

Mistrz Świata Barmanów

Artykuły na hubie

W trakcie współpracy z marką powstało kilkadziesiąt różnorodnych treści:

  • począwszy od tematów związanych z produkcją koniaku i uprawą wina,
  • poprzez kreatywne opisy koktajli na bazie Hennessy,
  • mini reportaże z wydarzeń świata marki,
  • ciekawe biogramy oraz kooperacje związane z artystyczną stroną marki.

Każdy z artykułów promowany był na stronie facebookowej marki, kierując ruch na stronę www.

Infografiki

Wspólnie z agencją NoMonday stworzyliśmy serię grafik pokazujących, jak przygotować popularne koktajle na bazie koniaku Hennessy.

Media piszą

Portal został bardzo dobrze przyjęty zarówno przez fanów marki, jak i przez branżowe media marketingowe.

Stała współpraca z Łukaszem w charakterze copywritera kreatywnego zaowocowała wieloma realizacjami, które realnie przyczyniły się do wizerunkowych i sprzedażowych korzyści naszych klientów. Najbardziej cenię Łukasza za kreatywność i duże rozeznanie w benchmarkach, które można wykorzystać jako inspirację, pomocną w przekonaniu klienta do trafności wyboru. Łukasz świetnie potrafi zaprezentować koncepcję, z którą się bardzo identyfikuje. Polecam team Czułych Copywriterów!

Grzegorz Koczor

CEO NoMonday

Zobacz także