Zadanie
Wypracowanie konceptu kreatywnego i tekstów na potrzeby strony jubileuszowej, która w niestandardowy sposób opowiada historię 20 lat firmy.
Zakres prac
- Strategia
- Teksty www
Kooperacja
- FutureOf [X] Client service & strategy
- NoMonday Oprawa graficzna i wdrożenie strony
Wyzwanie
Od jednoosobowej działalności gospodarczej do lidera technologii, który wyznacza kierunek działań dla całego kraju. Brzmi ciekawie? Ale jak to pokazać? Jak zaprezentować sukcesy z dwóch dekad i nie popaść w pułapkę “przegadania”?
APA Group to firma, która od 20 lat zajmuje się rozwiązaniami z zakresu automatyki i Internetu rzeczy. W swoim sektorze wyznacza trendy i nigdy nie pozostaje w tyle za nowoczesnymi technologiami rozwijanymi na świecie. Oprogramowanie i systemy firmy doceniają klienci z wielu krajów i eksperci z branży, czego efektem jest choćby przyznany certyfikat Teraz Polska.
Ale bądźmy szczerzy, czy eventy firmowe i jubileusze interesują kogoś poza założycielami i pracownikami firmy? Komunikacja rocznicowa zwykle koncentruje się tylko na tym, co osiągnęło dane przedsiębiorstwo w ciągu “nastu” czy “dziesięciu” lat. Często jest to pozbawione kontekstu, a przez to mało interesujące dla czytelnika. Musieliśmy to zmienić!
Czy eventy firmowe i jubileusze interesują kogoś poza założycielami firmy?
Tak! Jeśli są opowiedziane w ciekawy sposób!
Rozwiązanie
Chcąc wyjść naprzeciw oczekiwaniom klienta i odbiorców, postanowiliśmy stworzyć platformę, która będzie daleka od sztampowych zakładek “Historia”, znanych ze stron jubileuszowych.
We współpracy z marketingiem APA i agencją NoMonday powstał koncept kreatywny, łączący lekki i chwytliwy copywriting z atrakcyjną oprawą graficzną. Za pomocą scrollowanych treści i w formie działającego na wyobraźnię storytellingu przeprowadziliśmy odbiorcę przez 20 lat historii firmy.
A przy okazji opowiedzieliśmy trochę o historii technologii 🤖 👉 https://20lat.apagroup.pl/
2001
Rok powstania firmy APA Group, ale także rok debiutu kultowego systemu Microsoft Windows XP.
2004
Odpalenie Gmaila i Facebooka oraz pierwszej domeny APA.
2012
Człowiekowi udaje się sterować kwadrokopterem za pomocą myśli. A młodzi inżynierowie z Politechniki Śląskiej, pod opieką specjalistów APA, uczestniczą w specjalnym procesie dydaktycznym, by odmieniać oblicze robotyki.
2014
To czas, gdy Apple wdraża swój innowacyjny język programowania Swift, a APA rozpoczyna pracę nad flagową platformą NAZCA.
Zaprezentowaliśmy dwie dekady rozwoju APA Group w zestawieniu ze zmianami technologicznymi, jakie zaszły w tym czasie na świecie. Tym samym “nudne” z pozoru treści jubileuszowe ukazane zostały w zupełnie nowym kontekście. Dzięki przeniesieniu ciężaru storytellingu na samą technologię, a nie na jubilata, treści intrygowały i budziły sentyment za minionymi technologiami.
1. Koncept kreatywny www
Proponujemy, jak strona ma wyglądać i na jakich założeniach narracyjnych się opierać.
2. Research faktów
Dopasowujemy wydarzenia ze świata technologii do wydarzeń z historii APA.
3. Storytelling treści
Opracowujemy lekkie, aczkolwiek merytoryczne copy, które w atrakcyjny sposób przedstawia historię APA Group na tle 20 lat technologii.
4. Współpraca z działem graficznym
Konsultujemy kierunek artystyczny projektu i blisko współpracujemy z grafikiem, by nadać stronie pożądany kształt.
Treści z historii firmy, zabawne zdjęcia, wideo i wspomnienia z ostatnich 20 lat “ukrywamy” na stronie w formie klikalnych pop-upów. W ten sposób w prosty i interaktywny sposób przekazujemy misję firmy: nie ma technologii bez ludzi.