Zadanie
Pomoc w rebrandingu marki, opracowanie głównych wytycznych komunikacyjnych oraz wsparcie w bieżącej komunikacji marketingowej.
Zakres prac
- Content marketing
- Naming i slogany
- Teksty www
Kooperacja
- Media Feed by Adam Przeżdzięk Konsultacja strategiczna
- NoMonday Projekty graficzne i developing
- Loudy Działania PR

Wyzwanie
APA Group to zespół światowej sławy inżynierów, którzy rozwijają i wdrażają nowoczesne rozwiązania z zakresu inteligentnej automatyki i internetu rzeczy.
Duża liczba podmiotów wchodzących w skład grupy, brak jednolitej strategii wizerunkowej, niezrozumiały, operujący technicznym językiem komunikat marki – właśnie z takimi problemami przyszło nam sobie radzić, gdy zostaliśmy zaproszeni do współpracy przy tym projekcie.
Systemy smart buildingu dla osób prywatnych i biznesu
Rozwiązania technologiczne industry 4.0
Robotyka i internet rzeczy
Big data

Rozwiązanie
Wraz ze strategią zaproponowaliśmy usystematyzowanie zewnętrznej oraz wewnętrznej komunikacji firmy i stworzenie filarów do dalszych działań promocyjnych i wizerunkowych. Punktem wyjścia stało się opracowanie sloganu marki, nazw wiodących produktów oraz uspójnienie bieżącej komunikacji newsletterowej.
W dalszej kolejności opracowaliśmy zarys platformy content marketingu, tłumaczącej skomplikowane zagadnienia, jakimi zajmuje się APA i budującej wizerunek ekspertów w tej dziedzinie. Dla klienta pracujemy stale od czterech lat.
1. Rebranding
Rozpoczęliśmy od opracowania głównego komunikatu marki i ujednolicenia tekstów marketingowych.

Slogan marki
U podstaw każdej marki leży system identyfikacji wizualnej. Ale równie ważna jest sama nazwa i główny komunikat słowny, czyli slogan. To on, w połączeniu z logo, pozwala odbiorcy w prosty i szybki sposób zrozumieć, czym zajmuje się dana marka lub jakie są główne korzyści wynikające ze współpracy z firmą.
W tym przypadku mieliśmy podwójny, a nawet potrójny orzech do zgryzienia. APA operuje bowiem w trzech obszarach automatyki: DOM, BIZNES, PRZEMYSŁ.
Tworząc komunikat marki, nie mogliśmy o tym zapomnieć. Rozwiązaniem okazało się opracowanie uniwersalnego, anglojęzycznego sloganu, który można było stosować w kilku wersjach dostosowanych do branży. Składał się on z dwóch członów: BRANŻY KLIENTA i słowa REINVENTED (tłum. ‘odkryć na nowo’).
Your Home. Reinvented.
Your Industry. Reinvented.
Your Business. Reinvented.
Your Life. Reinvented.

Teksty www i case studies
Po opracowaniu głównego komunikatu marki przyszedł czas na ujednolicenie i uproszczenie tekstów na stronie internetowej APA oraz opisanie kilkunastu znajdujących się w portfolio marki realizacji.
Stworzyliśmy jednolity format każdego case study, zwracając uwagę na język korzyści oraz innowacyjne rozwiązania, jakie APA zaproponowała swoim klientom.
Słowo to jego broń! I to skuteczna. Od prawie 3 lat korzystamy z usług Łukasza Czubaka zwanego Czułym Copywriterem i z pewnością możemy powiedzieć, że nigdy nie brakuje mu słów ani pomysłów. Jednocześnie jego zasób kompetencji jest bardzo szeroki. Od opowiadania historii, po świadomość nowinek technologicznych. Można mu powierzyć do rozpracowania każdy temat. Jednocześnie jest to człowiek bardzo otwarty i komunikatywny. ASAP i inne akronimy oznaczające kreatywną codzienność nie są mu straszne 😉 Elastyczny, rzetelny, po prostu Czuły 😉

Aleksandra Latocha
Koordynator Działu Marketingu APA Group