Komunikacja multichannel dla APA Group

Zadanie

Pomoc w rebrandingu marki, opracowanie głównych wytycznych komunikacyjnych oraz wsparcie w bieżącej komunikacji marketingowej.

Zakres prac

  • Content marketing
  • Naming i slogany
  • Teksty www

Kooperacja

  • Media Feed by Adam Przeżdzięk Konsultacja strategiczna
  • NoMonday Projekty graficzne i developing
  • Loudy Działania PR

Wyzwanie

APA Group to zespół światowej sławy inżynierów, którzy rozwijają i wdrażają nowoczesne rozwiązania z zakresu inteligentnej automatyki i internetu rzeczy.

Duża liczba podmiotów wchodzących w skład grupy, brak jednolitej strategii wizerunkowej, niezrozumiały, operujący technicznym językiem komunikat marki – właśnie z takimi problemami przyszło nam sobie radzić, gdy zostaliśmy zaproszeni do współpracy przy tym projekcie.

Systemy smart buildingu dla osób prywatnych i biznesu

Rozwiązania technologiczne industry 4.0

Robotyka i internet rzeczy

Big data

Rozwiązanie

Wraz ze strategią zaproponowaliśmy usystematyzowanie zewnętrznej oraz wewnętrznej komunikacji firmy i stworzenie filarów do dalszych działań promocyjnych i wizerunkowych. Punktem wyjścia stało się opracowanie sloganu marki, nazw wiodących produktów oraz uspójnienie bieżącej komunikacji newsletterowej.

W dalszej kolejności opracowaliśmy zarys platformy content marketingu, tłumaczącej skomplikowane zagadnienia, jakimi zajmuje się APA i budującej wizerunek ekspertów w tej dziedzinie. Dla klienta pracujemy stale od czterech lat.

1. Rebranding

Rozpoczęliśmy od opracowania głównego komunikatu marki i ujednolicenia tekstów marketingowych.

Slogan marki

U podstaw każdej marki leży system identyfikacji wizualnej. Ale równie ważna jest sama nazwa i główny komunikat słowny, czyli slogan. To on, w połączeniu z logo, pozwala odbiorcy w prosty i szybki sposób zrozumieć, czym zajmuje się dana marka lub jakie są główne korzyści wynikające ze współpracy z firmą.

W tym przypadku mieliśmy podwójny, a nawet potrójny orzech do zgryzienia. APA operuje bowiem w trzech obszarach automatyki: DOM, BIZNES, PRZEMYSŁ.

Tworząc komunikat marki, nie mogliśmy o tym zapomnieć. Rozwiązaniem okazało się opracowanie uniwersalnego, anglojęzycznego sloganu, który można było stosować w kilku wersjach dostosowanych do branży. Składał się on z dwóch członów: BRANŻY KLIENTA i słowa REINVENTED (tłum. ‘odkryć na nowo’).

Your Home. Reinvented.

Your Industry. Reinvented.

Your Business. Reinvented.

Your Life. Reinvented.

Teksty www i case studies

Po opracowaniu głównego komunikatu marki przyszedł czas na ujednolicenie i uproszczenie tekstów na stronie internetowej APA oraz opisanie kilkunastu znajdujących się w portfolio marki realizacji.

Stworzyliśmy jednolity format każdego case study, zwracając uwagę na język korzyści oraz innowacyjne rozwiązania, jakie APA zaproponowała swoim klientom.

Słowo to jego broń! I to skuteczna. Od prawie 3 lat korzystamy z usług Łukasza Czubaka zwanego Czułym Copywriterem i z pewnością możemy powiedzieć, że nigdy nie brakuje mu słów ani pomysłów. Jednocześnie jego zasób kompetencji jest bardzo szeroki. Od opowiadania historii, po świadomość nowinek technologicznych. Można mu powierzyć do rozpracowania każdy temat. Jednocześnie jest to człowiek bardzo otwarty i komunikatywny. ASAP i inne akronimy oznaczające kreatywną codzienność nie są mu straszne 😉 Elastyczny, rzetelny, po prostu Czuły 😉

Aleksandra Latocha

Koordynator Działu Marketingu APA Group

2. Naming produktów

Stworzyliśmy nowe nazwy dla flagowych produktów firmy.

NAZCA – wzór inteligentnego budownictwa

APA to firma zajmująca się zarówno produkcją rozwiązań, jak i doradztwem w zakresie smart buildingu i automatyki. Jej flagowymi produktami są tzw. systemy BMS (Building Management System), które pomagają w inteligentny sposób zarządzać przestrzenią. Nasza praca zbiegła się z wprowadzeniem jednego z takich systemów na rynek. Zaproponowaliśmy uniwersalną, szeroko pojemnościową nazwę, wraz ze sloganem, oraz teksty opisujące platformę.

Skąd nazwa Nazca?

Upraszczając: działanie systemu, w dużej mierze polega na zbieraniu dużych ilości danych, analizowaniu ich i wyciąganiu wniosków, na podstawie których wprowadzane są konkretne rozwiązania i oszczędności. Umownie można więc powiedzieć, że system spogląda na problem z dalszej odległości i znajduje określony wzór działania. Ta alegoria skojarzyła się nam z płaskowyżem Nazca w Ameryce Południowej, na którym Indianie z plemienia o tej samej nazwie narysowali tajemnicze wzory zwierząt widoczne jedynie z określonej wysokości.

Today. Tomorrow. Future.

Inteligentne systemy automatyki budynkowej mogą zarządzać praktycznie każdą częścią domu, począwszy od zewnętrznych systemów bezpieczeństwa i oświetlenia, poprzez kuchnię i łazienkę, a na salonie i domowej rozrywce kończąc.

To od naszych potrzeb i sposobu życia zależy, jak skonfigurowany zostanie taki system. Właśnie dlatego APA Group sprzedaje swoje flagowe rozwiązanie do zarządzania domem – Vision BMS, w pakietach, które odpowiadają na określone potrzeby mieszkańców. Zaproponowaliśmy dla nich proste, lecz pojemne anglojęzyczne nazwy, które pokazywały ich zastosowanie.

TODAY

Pakiet skupiający się na codziennym życiu i podstawowych funkcjonalnościach zwiększających komfort mieszkańców.

TOMORROW

Pakiet wyposażony w dodatkowe funkcjonalności związane z bezpieczeństwem.

FUTURE

Pakiet obejmujący funkcjonalności, które potrzebne są w najnowocześniejszych rezydencjach.

3. Content marketing

Od zera stworzyliśmy treści dla platformy contentowej marki.

APA LAB – content hub marki

Tematy, w obszarze których porusza się APA, nie należą do prostych. Wymagają edukowania, pokazywania praktycznych zastosowań, dyskusji i stawiania pytań. Właśnie dlatego powołaliśmy do życia APA Lab, ekspercką platformę branded content. Opowiadamy na niej o najnowszych projektach dziejących się w firmie, trendach w automatyce, rozwiązaniach smart, architekturze i inteligentnym designie. To serwis skierowany zarówno do praktyków, jak i do ekspertów, którzy szukają inspiracji i pogłębienia wiedzy, a także do osób zainteresowanych nowymi technologiami i ich zastosowaniem w codziennym życiu, miejscu pracy, biznesie czy przestrzeni miejskiej.

Od początku powstania portalu naszym zadaniem jest dobór tematów (we współpracy z działem marketingu APA Group), redakcja treści przygotowanych wewnątrz firmy, pisanie artykułów autorskich oraz ich umieszczanie w ramach platformy. Zakres tematów obejmuje kilka głównych zagadnień.

Industry 4.0

Smart City / Smart House

Internet of Things

Big Data

Wywiady

Niektóre z opracowanych treści powstają na podstawie rozmów z ekspertami branży i znanymi postaciami świata architektury i designu oraz z ekspertami APA Group.

 

Tematy lifestyle

Kontekstowo szukamy treści, które będą cieszyły się większym zainteresowaniem w danym okresie roku albo są akurat na czasie. Produkt, usługi APA Group i kompetencje ekspertów, stają się punktem wyjścia do pisania o technologicznych trendach i nowinkach. Czytelnicy otrzymują przydatną pigułkę wiedzy i ciekawe zestawienia na interesujące ich tematy.

 

Materiały PR

Najciekawsze wydarzenia z życia APA, eventy, szkolenia i materiały edukacyjne znajdują miejsce na APA Lab, a my piszemy na ich potrzeby odpowiednie treści i umieszczamy je na content hubie.

Artykuły eksperckie

Najbardziej rozbudowane i skomplikowane treści eksperckie piszemy i redagujemy na podstawie artykułów przygotowanych przez ekspertów APA lub po otrzymaniu materiałów wyjściowych klienta.

 

Industry 4.0 – czy potrzebujemy kolejnej rewolucji przemysłowej?

Nasza praca to nie tylko content w postaci pisanej. Opracowujemy również koncepty i założenia do treści video, które pojawiają się na stronie.

4. Bieżąca obsługa

Od ponad trzech lat pomagamy w bieżącej komunikacji marketingowej.

Katalogi

APA Group działa we współpracy z partnerami technologicznymi z najwyższej, globalnej półki, np. Samsung. Philips czy Canon. Produkty partnerów oraz swoje usługi prezentuje w eleganckich, dopracowanych pod względem graficznym i słownym katalogach produktowych. W trakcie naszej kilkuletniej współpracy tworzyliśmy takie teksty od zera lub pomagaliśmy w ich redakcji.

Prezentacje

Firma taka jak APA Group bardzo często prezentuje swoje usługi i produkty potencjalnym kontrahentom, podmiotom gospodarczym, a nawet włodarzom miast i gmin. Występuje również na licznych konferencjach i szkoleniach. Wszystkie te wydarzenia wymagają od firmy posiadania dopracowanych pod względem storytellingu i grafiki prezentacji, które wyjaśniają skomplikowane zagadnienia. Pomagaliśmy w stworzeniu układu narracyjnego takich prezentacji oraz tekstów.

Artykuły branżowe i reklamy

Oprócz kanałów własnych, APA wykorzystuje w swoim marketingu także kanały zewnętrzne. Podczas naszej trzyletniej współpracy mieliśmy okazję pisać i redagować kilka takich treści, zarówno w postaci tradycyjnych artykułów eksperckich, wkładek branżowych, jak i reklam:

Newslettery

Liczne konferencje, premiery produktowe i wydarzenia w firmie to nieustanny pretekst do komunikacji z otoczeniem zewnętrznym przedsiębiorstwa, fanami i potencjalnymi partnerami biznesowymi. Przez cały okres naszej współpracy praktycznie co tydzień pomagaliśmy w redakcji newsletterów, które komunikowały te wydarzenia.

Zobacz także