Copywriting
Agencja copywriterska. Dlaczego warto z nią pracować?
Masz do zlecenia wykonanie treści, na przykład na swoją stronę internetową, bloga czy do mediów społecznościowych. Albo Twoją markę czeka rebranding i planujesz kampanię promocyjną. Do kogo się zgłaszasz? Tego zadania podejmie się copywriter freelacer, albo agencja copywriterska. Dziś powiemy Ci, dlaczego warto rozważyć tę drugą opcję.
Czym zajmuje się agencja copywriterska?
Agencja copywriterska to kolektyw, który zajmuje się tworzeniem treści marketingowych, reklamowych, promocyjnych i PR-owych na rzecz swoich klientów. Oferuje takie usługi jak:
- content marketing,
- kampanie reklamowe (tradycyjne i digitalowe),
- naming i slogany,
- posty do mediów społecznościowych,
- scenariusze filmów i animacji,
- teksty www.
Do tego dochodzi również szereg działań dodatkowych, na przykład tworzenie prezentacji ofertowych, mockupów, moodboardów (i innych form graficznych), a także pełen przekrój prac strategicznych. Należy do nich choćby układanie harmonogramu publikacji czy projektowanie komunikacji marki (i rozkładanie konkretnych realizacji w czasie).
Co istotne, w takim miejscu działają specjaliści różnego typu. Głównie copywriterzy, ale również stratedzy, korektorzy tekstów, eksperci ds. social mediów, graficy czy tłumacze. Oni wszyscy odpowiadają za tworzenie jakościowych treści.
Agencja copywriterska – dlaczego warto z nią współpracować?
Współpraca z agencją copywriterską ma sporo zalet. Oto najważniejsze z nich:
- praca ze specjalistami znającymi się na marketingu i swoim rzemiośle,
- wiele usług w ramach jednej umowy,
- poczucie kompleksowego wsparcia na każdym etapie realizacji projektu,
- podejście strategiczne (a nie tylko kreatywne),
- wiarygodność i zaufanie.
- relacja partnerska / długi dystans współpracy,
- budowanie relacji, a nie odhaczanie zadań.
Praca ze specjalistami
Wyobraź sobie, że dzwonisz do firmy wysyłkowej, a po drugiej stronie słuchawki odzywa się osoba, która nie wie nic o Twoim zleceniu i nie chce przekazać tej sprawy dalej, tylko zbywa Cię ogólnikami. Kiepsko, prawda? Na szczęście w zaufanej agencji copywriterskiej takie sytuacje się nie zdarzają.
Twoje zlecenie jest każdorazowo kierowane do osoby, która akurat najlepiej się na tym zna. I to ta osoba zajmuje się nim priorytetowo. Masz pewność, że tekst o fotowoltaice trafi do copywritera, który dobrze czuje się w tematach technicznych. A jeśli zajdzie konieczność stworzenia scenariusza filmu reklamowego, to przypadnie to w udziale specjaliście doświadczonemu w tej materii.
Na przykład w Czułym Copywriterze zawsze będziesz pracować z ludźmi wykształconymi kierunkowo (dziennikarstwo, filologia, marketing i reklama), z doświadczeniem agencyjnym, o szerokich kompetencjach twardych i miękkich. Pracowaliśmy przy różnych projektach, co pozwala nam dziś sprostać zróżnicowanym wyzwaniom.
Wiele usług w ramach jednej umowy
Czasem może się zdarzyć, że projekt będzie ewoluował, a w trakcie współpracy zmienią się Twoje potrzeby. To również trzeba uwzględnić.
Ale w przeciwieństwie do freelancera, agencja może zawsze zaoferować Ci opcje dodatkowe: posty towarzyszące do wpisów blogowych (nawet, jeśli wcześniej nie brałeś/aś tego pod uwagę), zdjęcia i grafiki, formy video, projekt www. Bo przecież dziś elastyczność to podstawa.
Nawet jeśli Twoje oczekiwania ulegną zmianie w stosunku do tego, co było na początku, to proces trwa nieprzerwanie. Nie musisz szukać usługodawcy do każdego kolejnego projektu, bo wszystko masz de facto w pakiecie.
Poczucie kompleksowego wsparcia na każdym etapie realizacji projektu
Również proces briefowania i feedbackowania przebiega przy takiej współpracy wyjątkowo sprawnie. Możesz liczyć nie tylko na dobry brief, ale także na dobrifowanie, czyli pomoc w doprecyzowaniu Twoich potrzeb. Dobra agencja copywriterska zajmowała się dziesiątkami projektów i wie, w jaki sposób pracować, by przynieść klientowi oczekiwane korzyści.
Podejście strategiczne (a nie tylko kreatywne)
Decydując się na współpracę z agencją copywriterską, otrzymujesz nie tylko perfekcyjnie napisaną treść. To jedynie część pracy do wykonania. Oczywiście, dzieło jest najważniejsze, ale każdy doświadczony specjalista powie Ci jedno: wiele kwestii wychodzi w „praniu”.
Dlatego dobrze, jeśli w całym procesie kreatywnym możesz liczyć nie tylko na osobę piszącą, ale także na kreatywnego stratega, który skieruje pracę na dalsze tory, myśląc wcześniej o jej wymiarze czasowym, zakresie i formie.
Wiarygodność i zaufanie
Jeśli jesteś na etapie poszukiwania wykonawcy dla swojego projektu kreatywnego, to na pewno dobrze wiesz, jak dużym wyzwaniem jest znalezienie wiarygodnej osoby. Niestety, rynek bywa okrutny i na każdym kroku można niemiło się rozczarować. Dlatego w dzisiejszych czasach partnerskie relacje w biznesie są na wagę złota.
Żeby uchronić się od przykrych niespodzianek, warto rozważyć współpracę z agencją copywriterską. To duży podmiot, z rekomendacjami od dotychczasowych klientów i rozbudowanym portfolio; działający legalnie, z numerem NIP, płacący za licencje, zawierający umowy NDA i wystawiający faktury.
Dla Ciebie to spora wygoda, bo nie musisz wypisywać umów o dzieło, martwić się o corocznego PIT-a czy „kryć się” za portalami wystawiającymi faktury za copywriterów (które w dodatku pobierają prowizję od zlecenia). No i masz pewność, że cała obsługa zlecenia przebiega zgodnie z zasadami poufności biznesowej i odbywa się na legalnym oprogramowaniu.
Poza tym miej na uwadze, że większa firma to także lepsza komunikacja w wyznaczonych ramach czasowych, a nie odpisywanie w środku nocy lub brak dostępności w ciągu normalnego dnia roboczego. Wbrew pozorom, takie kwestie są dość istotne, bo wpływa to na całą komunikację i obsługę zlecenia.
Agencja copywriterska – dlaczego współpraca z nią się opłaca? PODSUMOWANIE
Współpracując z agencją copywriterską możesz liczyć na:
- szczegółowy briefing,
- doskonale napisaną treść,
- dopasowanie się do Twoich potrzeb i umówionych terminów,
- poczucie zaopiekowania się i doradztwa.
Same te zalety powinny Cię przekonywać do takiej współpracy. Ale jeśli to wciąż za mało, to pamiętaj również o możliwości budowania solidnej relacji. W naszej ocenie to ważne, by budować długotrwałe partnerstwo, oparte na zaufaniu. Agencja bierze odpowiedzialność za swoją pracę i nie „zapadnie się pod ziemię” przy pierwszej możliwej okazji. Nie masz takiej gwarancji w przypadku współpracy z osobą fizyczną. Zatem… co wybierzesz?
Chcesz współpracować z zaufaną agencją copywriterską, która z nawiązką odpowie na Twoje potrzeby biznesowe? Skontaktuj się z Czułym Copywriterem. Porozmawiajmy o tym, jak możemy wesprzeć Twoją markę.