Zadanie
Copywriting na potrzeby interaktywnej strony internetowej prezentującej życie i dokonania wielkiego śląskiego sportowca i społecznika, Jana Palucha.
Zakres prac
- Content marketing
- Teksty www
Kooperacja
- Studio Challenge Projekt graficzny i wdrożenie
Wyzwanie
“Urodził się we Lwowie, mieszkał w Bytomiu, działał na Śląsku. Sportowiec, społecznik, patriota.
Wielokrotny mistrz polski w sportach motocyklowych, brązowy medalista Indywidualnych Mistrzostw Polski na żużlu, Starszy Cechu Rzemiosł Różnych, członek zarządu katowickiej Izby Rzemieślniczej, Kawaler Orderu Odrodzenia Polski.
Człowiek o złotym sercu, niespożytej energii i wąsach à la Rumcajs. Jan Paluch”.
W jaki sposób przedstawić postać tak niezwykłą i barwną jednocześnie, która stała się patronem śląskiej fundacji?
Przed takim wyzwaniem stanęliśmy, gdy Studio Challenge zaprosiło nas do pracy nad interaktywną stroną, mającą z jednej strony być biografią wybitnej postaci, która przybliża jej nieznaną historię; a z drugiej stanowić serwis wizerunkowy fundacji.
Rozwiązanie
Wspólnie z designerami ze Studia Challenge i wnukiem znanego sportowca (a jednocześnie prezesem fundacji) tworzymy scrollowany, oparty na storytellingu serwis internetowy, który ma opowiedzieć historię niezwykłego sportowca i człowieka.
Przed napisaniem tekstów zapoznajemy się z faktami na temat naszego bohatera, selekcjonujemy informacje i przygotowujemy koncept storytellingowy strony, dzieląc życiorys naszego bohatera na trzy części i w atrakcyjny sposób prezentując je odbiorcy. Projekt wymaga pracy na źródłach, umiejętności selekcji treści i stałej komunikacji z klientem, który przygotowuje materiały na potrzeby strony.
1. Poznanie niezwykłej historii Jana Palucha
2. Praca na źródłach i selekcja treści dostarczonych przez klienta
3. Przygotowanie konceptu storytellingowego strony
4. Napisanie tekstów do poszczególnych sekcji biografii
5. Stworzenie tekstów do sekcji o fundacji
6. Uzupełnienie sekcji blogowej na start serwisu
Teksty na stronę www
Na potrzeby serwisu powstało kilkanaście stron tekstów – głównie opisujących bogate życie patrona fundacji i jego sportowe oraz zawodowe dokonania.
Treści uzupełniły opisy na temat celów statusowych fundacji oraz jej podopiecznych.
Sekcja blogowa
Istotny element w strukturze strony stanowił blog, przedstawiający najciekawsze historie podopiecznych fundacji, oraz sekcja aktualności. Na potrzeby strony opisaliśmy kilka takich historii.
- Niezwykła historia Dywizjonu 307 – artykuł na temat Polskiego Dywizjonu Myśliwskiego walczącego w Bitwie o Anglię.
- Lwowskie Puchacze – o organizacji pielęgnującej historię Dywizjonu 307.
- Czarny – historia Janusza Walędzika ps.”Czarny”, walczącego w Powstaniu Warszawskim, który żyje w trudnych warunkach mieszkaniowych.
- Kajakiem przez Atlantyk – czyli o wsparciu udzielonym kajakarzowi Aleksandrowi Dobie + 5 innych historii podopiecznych Fundacji.
Z Łukaszem współpracuję stale już od ponad 5 lat. Realizowaliśmy wspólnie przeróżne projekty, od namingu aż po rozbudowane kampanie social media. Łukasz jest wirtuozem przy dobieraniu liter oraz słów, a pomysłami trafia celniej niż Robin Hood. Zawsze służył pomocą, doradzał oraz idealnie wywiązywał się z swojej pracy niczym „Perfekcyjna Pani domu”. Szczerze polecam współpracę z Łukaszem. Bo kto, jak nie on?
Mateusz Pałka
Właściciel Symbol Studio