Nowy wizerunek marki Orbis

Pomoc w rebrandingu najstarszej grupy hotelarskiej w Polsce

Zadanie

Stworzenie sloganu pozycjonującego markę oraz pomoc w wypracowaniu konceptu komunikacji do mediów społecznościowych i na potrzeby nowego serwisu www.

Zakres prac

  • Naming i slogany
  • Strategia
  • Teksty www

Kooperacja

  • NoMonday Opieka kliencka, rebranding marki, projekt graficzny i developing strony internetowej

Wyzwanie

Grupa Orbis to jedna z najstarszych grup hotelarskich w Polsce, której nie trzeba przedstawiać żadnemu koneserowi podróży. Na przestrzeni lat marka nieustannie się zmieniała, dostosowując swój wizerunek i usługi do nowych realiów. Wraz ze zmianami oferty i wystroju hoteli, przedsiębiorstwo postanowiło również odświeżać swój wizerunek w internecie.

100 lat tradycji

115 hoteli w Polsce i Europie

20 tys. pokoi do dyspozycji gości

Zakres prac

Z inicjatywy agencji NoMonday zostaliśmy poproszeni o wsparcie działań rebrandingowych dla tej marki i stworzenie nowego sloganu. Naszym zadaniem była także zredagowanie tekstów na nową stronę internetową oraz opracowanie koncepcji dwujęzycznej komunikacji do mediów społecznościowych.

Rozwiązanie

Orbis miał być postrzegany jako marka doradca i opiekun, która kieruje swoją ofertę głównie do branży biznesowej oraz inwestorów zainteresowanych prowadzeniem własnego hotelu.

Hasło miało być krótkie, ujmujące temat w świeży sposób i, oczywiście, po angielsku. Bazując na analizie konkurencji, unikatowych cechach marki oraz wytycznych klienta, stworzyliśmy 5 sloganów.

We know-how to create a perfect hotel

Break or biz? It’s Orbis!

Five-stars hotel consultants

Feel home everywhere

Ostatecznie, klient zdecydował się na hasło, które w ciekawy sposób nawiązywało do misji marki i było jasnym odniesieniem do hotelarskiej etykiety i języka: Hospitality experts at your service.

Social media

Na potrzeby mediów społecznościowych opracowaliśmy strategię komunikacji składającą się z serii postów poruszających tematy związane z:

  • podróżami i unikatowymi lokacjami, w których znajdują się hotele Grupy Orbis,
  • potrawami serwowanymi w restauracjach hotelowych,
  • ciekawostkami i trendami z branży hotelarskiej,
  • prezentacją wyników finansowych i giełdowych spółki,
  • poradami dla gości,
  • wywiadami i dłuższymi treściami pisanymi z branży hotelarskiej.

Przez dwa miesiące pomagaliśmy agencji NoMonday w prowadzeniu dwujęzycznych kanałów marki na Facebooku oraz LinkedIn w zakresie copywritingu i kreacji.

Teksty na WWW

Ostatnim zadaniem była kompleksowa redakcja tekstów przygotowanych przez klienta na stronę internetową zaprojektowaną i wdrożoną przez agencję NoMonday. Prace objęły kilkanaście zakładek opisujących usługi Grupy Orbis, jej przewagi, historię i kulturę korporacyjną.

Łukasz do każdego projektu podchodzi indywidualnie, rozgryzając każdy szczegół i analizując go na części pierwsze, przez co finalny produkt jest zawsze odpowiedzią na potrzebę klienta. Profesjonalizm, który jest domeną zespołu Łukasza, to oprócz konkretów również partnerskość, opiekuńczość i dobry żart, dzięki czemu nie tylko finał pracy jest świetny, ale proces pracy nad projektem to również czysta przyjemność. Nie bez powodu Czuły Copywriter zwie się Czułym ;).

Ewa Mazurek

Relationship Specialist at Future Processing (w projekcie Orbis: Account Manager w NoMonday)

Zobacz także