Platforma content marketingu – 8academy

Platforma content marketingu czołowego sklepu outdoorowego w Polsce

Zadanie

Marketing treści: wsparcie kreatywne i copywritingowe nowo powstającej platformy 8academy oraz nadzór nad treściami marketingowymi po uruchomieniu content hubu marki, a także udział w dodatkowych akcjach społecznych, realizowanych przez firmę 8a.pl.

Zakres prac

  • Content marketing
  • Kampanie reklamowe
  • Scenariusze filmów i animacji
  • Social media
  • Strategia
  • Teksty www

Kooperacja

  • Studio Challenge Projekt graficzny i wdrożenie strony
  • Roksana Miarka i Piotr Deska Fotografia
marketing treści

Wyzwanie

8a.pl to jeden z najstarszych i najdłużej istniejących sklepów outdoorowych online na polskim rynku. Firma zajmuje się głównie sprzedażą i dystrybucją markowej odzieży górskiej, wspinaczkowej oraz sprzętu kempingowego takich uznanych marek jak: The North Face, Salewa, Berghaus, Zamberlan, Icebreaker czy Arcteryx.

Podstawowym założeniem 8a.pl jest sprzedaż sprzętu najwyższej jakości, niezawodnego i gwarantującego pełne bezpieczeństwo. Marka stawia sobie także za cel górską edukację, szerzenie szacunku do outdooru i budowanie zachowań proekologicznych.

Aby umocnić wizerunek lidera w branży i przyciągnąć do gór kolejne już pokolenie pasjonatów, 8a.pl postanowiło mocniej oprzeć się na działaniach branded content oraz rozpropagować działania prospołeczne.

marketing treści - przykłady

Rozwiązanie

Zostaliśmy zaproszeni do projektu w momencie, gdy postanowiono zainwestować w marketing treści i podjęta została decyzja o stworzeniu 8academy, czyli content hubu marki, który miał szerzyć wiedzę o górach i dostarczać merytorycznych publikacji w oparciu o doświadczenie ekspertów i ludzi gór.

Choć początkowo mieliśmy wyłącznie zredagować teksty eksperckie na start portalu oraz napisać kilka własnych treści, to wkrótce przejęliśmy całościową opiekę nad publikowanymi artykułami, prowadząc w czterech pierwszych latach redakcję portalu.

Od podstaw budujemy outdoorowy content hub marki

Przez 4 lata prowadzimy redakcję portalu

Czy marketing treści ma sens?

Właściciele sklepu szukali agencji dobrze czującej tematykę górską, której specjalnością jest marketing treści. Na naszą korzyść przemawiały publikacje outdoorowe w magazynach online, National Geographic Traveler, Magazynie Górskim „NPM” oraz prowadzenie bloga outdoorowego Mountain Travel Bike (obecnie jako StoryHiker).

Cel był ambitny: tworzymy nową jakość na polskim rynku outdoorowym i wkrótce stajemy się jednym z najpoczytniejszych magazynów tego rodzaju w polskim internecie.

1. Stworzenie zakresu tematycznego portalu

Prace nad portalem zaczęliśmy u samych podstaw, pomagając w opracowaniu strategii treści. Powstały główne kategorie tematyczne, pokrywające się mniej więcej z oferowanym sprzętem oraz z poradami, testami i luźniejszymi w formie felietonami na temat gór, outdoorowych pasji czy miejsc wartych odwiedzenia.

Góry i trekking

Wspinaczka

Skitury

Sprzęt i porady

2. Redakcja pierwszych zakontraktowanych treści

Na start portalu miało być przygotowanych ponad 20 artykułów, obejmujących treści własne 8a.pl, zaprzyjaźnionych autorów oraz trekkingowe i górskie porady naszego autorstwa. Całość treści została przygotowana i zredagowana w ciągu dwóch miesięcy intensywnej pracy. Naszym zadaniem było także wprowadzenie gotowych już treści na platformę WordPress i wzbogacenie ich o materiały wizualne.

3. Przygotowanie treści na www

Po przygotowaniu głównej architektury strony przez Studio Challenge pozostało nam napisać treści do poszczególnych zakładek serwisu i przygotować press release. Serwis w końcu mógł ujrzeć światło dzienne. Zgodnie z umową, od tej chwili w każdym tygodniu mieliśmy czuwać nad zasileniem serwisu w trzy nowe, unikalne treści.

4. Zbudowanie redakcji

Aby osiągnąć zamierzony cel, musieliśmy przyciągnąć do serwisu postacie znane w górskim środowisku, ekspertów od wspinaczki, trekkingu, skiturów czy bezpieczeństwa w górach. W ten sposób do teamu 8academy dołączyły tak znane osoby jak himalaista i Dyrektor Sportowy Narodowej Wyprawy Zimowej na K2, Janusz Gołąb; piechur długodystansowy i bloger, Łukasz Supergan; fotograf górski Karol Nienartowicz, czy uznane w środowisku zawodowych wspinaczy sportsmanki: Karolina OśkaKinga Ociepka-Grzegulska.

5. Redakcja nadsyłanych treści i czuwanie nad harmonogramem

W każdym tygodniu naszej współpracy wychodziły minimum 3 treści z różnych zakresów tematycznych portalu. Nasza praca polegała zarówno na kontakcie z autorami, ustalaniu harmonogramu i pilnowaniu terminów publikacji (kompetencje project managera projektu), jak i na redakcji oraz publikacji przygotowanych treści na platformie WordPress (kompetencje copywriterskie i kreatywne).

6. Tworzenie własnych treści

Istotnym elementem stałej współpracy było także pisanie własnych treści dotyczących trekkingu, porad górskich, testów oraz informacji ze świata gór i outdooru. W trakcie dwóch lat współpracy z 8academy napisaliśmy 23 artykuły na wspomniane tematy.

Co daje marketing treści
marketing treści w 8academy

Tworzenie PDF-ów i e-booków

W trakcie naszej współpracy z 8academy powstały dwa obszerne poradniki górskie. Publikacje pod tytułem „Lato w górach”„Zima w górach” zbierały najlepsze artykuły poradnikowe tłumaczące zagadnienia dotyczące specyfiki wyjść górskich w danych porach roku oraz sprzętu, jaki potrzebny jest w tym konkretnym czasie. Naszym zadaniem była selekcja treści do publikacji, ich ponowna redakcja oraz kontakt z grafikiem składającym PDF-y.

Wywiad z Alexem Honnoldem

W ramach obowiązków redakcyjnych dwukrotnie wspomagaliśmy zespół 8academy na festiwalach górskich: Wondół Challenge w Szczyrku oraz na Festiwalu Górskim im. Andrzeja Zawady w Lądku-Zdroju. To właśnie na tym drugim festiwalu mieliśmy zaszczyt porozmawiać z Alexem Honnoldem, jednym z najbardziej znanych wspinaczy świata. Przeprowadzony przez nas wywiad w dużej mierze zdominował temat przejścia free solo – czyli bez żadnych zabezpieczeń – jednej z najtrudniejszych i najbardziej kultowych dróg świata „Freerider” w Parku Yosemite Valley w Stanach Zjednoczonych. Istotną część rozmowy stanowiły pytania o kręcony podczas przejścia film dokumentalny, reżyserowany przez Jimiego China „Free Solo”. Dzieło, które – wypada dodać – niespełna dwa lata później otrzymało Oscara 2019 za najlepszy film dokumentalny.

Freesolo trailer

Wywiad, który przeprowadziliśmy z Alexem Honnoldem można przeczytać tutaj.

Dlaczego warto zadbać o marketing treści?

Kończę bezpiecznie

Marketing treści może mieć nieco szerszy wymiar. Zaraz po uruchomieniu platformy 8academy wspieraliśmy kreatywnie kampanię „Kończę bezpiecznie”, w której 8a.pl przypominało o konieczności wiązania węzła na końcu liny wspinaczkowej. W kampanii, której twarzą został jeden z najbardziej znanych polskich wspinaczy, Łukasz Dudek, stworzyliśmy teksty na stronę internetową akcji, redagowaliśmy artykuły eksperckie oraz wspomagaliśmy firmę w zakresie tworzenia sloganu. Oprawę wizualną dla kampanii stworzyło Challenge Studio.

co zyskasz przez marketing tresci

Nie śmieć gościu

Druga ze zrealizowanych wspólnie z 8a.pl akcji dotyczyła problemu śmiecenia w górach i odbiła się szerokim echem wśród górskiej społeczności. Jej główny element kreatywny stanowiła postać sympatycznego misia, narysowana przez śląskiego artystę grafika Krzysztofa Nowaka.

Projekt strony www i wizualizacje plakatów kolejny raz przygotowało Studio Challenge. Czuły Copywriter był odpowiedzialny za opracowanie strategii działań promocyjnych akcji, slogany, redakcjęopracowanie treści edukacyjnych na portal 8academy oraz za konkurs aktywacji: #misietupodoba.

Zobacz także