Zadanie
Marketing miejsc: stworzyć slogan oraz narrację słowną, która tchnie życie i emocje w komunikację zabytkowej willi ulokowanej w Karkonoszach, a tym samym przyciągnięcie nową generację turystów.
Zakres prac
- Content marketing
- Naming i slogany
- Social media
- Teksty www
Wyzwanie
Karpacz to kurort, którego nie trzeba specjalnie przedstawiać. Miasto u podnóża Śnieżki żyje z turystyki, więc hotele i pensjonaty są tu na każdym kroku. Jak się wybić na tle tak licznej konkurencji? To pytanie zadawali sobie właściciele Willi Dąbrówka – pensjonatu oferującego noclegi w klimatycznym budynku z 1900 roku. Pretekstem do tego, by skorzystać z usług specjalistów od komunikacji, była budowa strony. Ale czy marketing miejsc powinien ograniczać się jedynie do serwisu www?
Czuły Copywriter chętnie zapuszcza się w rejony, gdzie marketing przeplata się z turystyką, dlatego z przyjemnością podjął się i tej misji.
Rozwiązanie
Chociaż pierwotnie zlecenie miało dotyczyć redakcji tekstów na stronę www, szybko okazało się, że ten obszar wymaga szerszej eksploracji. Chodziło o to, by stworzyć spójną komunikację, która w sposób czytelny pozwoli zaprezentować przewagi i zostanie zapamiętana przez osoby szukające pomysłu na weekendowy bądź wakacyjny wyjazd, czyli o kompleksowy marketing miejsc. Projekt “Dąbrówka” objął następujące działania.
Slogan marki
Redakcja tekstów www
Pomysły na komunikację social media
Teksty blogowe
Treści na tablice informacyjne
SLOGAN: "Zarezerwuj (s)pokój w centrum Karpacza"
Slogan miał być drogowskazem dla pozostałych form komunikacji. Zależało nam na tym, by w sposób możliwie krótki i czytelny przedstawić główne atuty: niewielką odległość od centrum oraz cichą, zieloną okolicę. Ostatecznie klient zdecydował się na hasło, które za sprawą formy zapisu, zawiera w sobie pewną dwuznaczność.
Redakcja tekstów na stronę www
Chcieliśmy, by teksty wpisywały się w nowoczesną stylistykę serwisu, dlatego ustaliliśmy, że muszą być krótkie i zwięzłe. Opisują one atrakcje samej Dąbrówki, prezentują szczegóły oferty oraz przybliżają miejsca znajdujące się w sąsiedztwie, które warto odwiedzić.
Social media
Willa Dąbrówka już wcześniej miała swój fanpage. My przygotowaliśmy kilka linii postów, które uspójniały komunikację prowadzoną we wszystkich kanałach oraz nadały dodatkowych kolorów działaniom prowadzonym w przestrzeni Facebooka.
Wymyśliliśmy m.in. w serię postów skierowanych do mieszkańców konkretnych miast, które zachęcały do tego, by spędzić ferie w Dąbrówce (idealnych do targetowania według klucza geograficznego).
Wykreowaliśmy również mniej oczywiste okazje do tego, by spędzić czas w Karpaczu (pierwszy weekend wiosny, Boże Ciało) oraz zachęciliśmy administratorów fanpage’a do bawienia się słowem. Przygotowane propozycje wyznaczyły kierunki, które dziś są kontynuowane przez klienta.
Blog
Dziś niemal każdy pensjonat ma swoją stronę internetową oraz fanpage w social mediach, dlatego aby się wyróżnić, trzeba zaproponować internautom coś ekstra. By Willa Dąbrówka mogła mocniej zaistnieć w sieci, zaproponowaliśmy właścicielom prowadzenie bloga, z artykułami, które szerzej opisują atrakcje Karpacza i okolic.
Dlaczego właśnie takie narzędzie? Po pierwsze blog jest swoistym przewodnikiem, w którym goście pensjonatu znajdują pomysły na urozmaicenie pobytu w Dąbrówce. Po drugie, osobom niezdecydowanym dostarczamy w ten sposób argumentów przemawiających za wypoczynkiem w Karpaczu oraz za rezerwacją noclegów w samym centrum.
Bloga należy również traktować jako inwestycję w wizerunek o charakterze długofalowym. W internecie nic nie ginie, a dzięki temu, że treści przygotowywane były zgodnie z zasadami SEO, nasze artykuły za jakiś czas powinny przyciągać na stronę osoby poszukujące konkretnych informacji o regionie. A jeśli już ktoś zgłębia swoją wiedzę o Karkonoszach, to bardzo prawdopodobne, że będzie potrzebował dogodnych noclegów.
Przykładowe artykuły naszego autorstwa
Treści na tablice informacyjne
Pensjonat działa na pewnych zasadach, o których trzeba poinformować gości. Wypada to zrobić w sposób grzeczny, ale stanowczy. Taki, który nie daje pola do nadinterpretacji i powodów do obrażania się. Na potrzeby Willi Dąbrówka zredagowaliśmy regulamin obiektu oraz przygotowaliśmy teksty na tablice instruujące pensjonariuszy, co wolno robić, a czego należy unikać.
By komunikaty były łatwiejsze do zapamiętania, zadbaliśmy o oryginalną formę i lekki przekaz.