Co to jest landing page? Po co go tworzyć i w jaki sposób to robić?

Co to jest landing page? Mówiąc w skrócie, to pojedyncza strona internetowa, na którą trafiają Twoi odbiorcy po kliknięciu w dany link. Jest to doskonały sposób uzyskania konwersji. Ale jakie jeszcze cele można w ten sposób realizować i jak tworzyć właśnie takie narzędzie content marketingowe?

Co to jest landing page i jaki ma potencjał marketingowy?

Na landing page (w skrócie LP) odbiorca dociera zwykle po kliknięciu w reklamę, link zewnętrzny lub inny element promocyjny. 

Taką stronę tworzy się po to, by skłonić do podjęcia konkretnej akcji. Może to być:

  • zakup nowego produktu lub usługi,
  • wzięcie udziału w konkursie,
  • sprzedaż e-booka,
  • zapisanie się na newsletter,
  • złożenie formularza kontaktowego (podzielenie się danymi). 

Czemu warto decydować się na landing page?

LP to niezwykle istotny element strategii marketingowej. Oto kilka powodów, dla których warto zdecydować się właśnie na taką firmę wypromowania swojej marki.

1. Konwersja i generowanie leadów

Jest to możliwe, gdy koncepcja LP jest przemyślana względem grupy docelowej i działań konkurencji. Można zwiększyć efektywność, decydując się na takie narzędzia jak formularze kontaktowe czy mocne CTA w różnych miejscach strony.

2. Dopasowanie do konkretnego celu marketingowego/wizerunkowego

Warto pamiętać, że landing page to strona ukierunkowana na zrealizowanie konkretnego celu: marketingowego, wizerunkowego lub sprzedażowego. Może to być promocja produktu lub usługi, zbieranie danych kontaktowych, zwiększenie liczby subskrybentów, promocja wydarzenia itp. Treść docelową zawsze dopasowuje się do oczekiwanych rezultatów. I pamiętaj o tym, żeby nie rozpraszać swoich odbiorców wieloma akcjami jednocześnie. Osiągniesz to, dbając o przejrzysty układ strony.

3. Personalizacja i targetowanie

LP pozwala na personalizowanie przekazu i targetowanie go bezpośrednio do określonej grupy odbiorców. Segmentacja klientów powinna być Twoją wskazówką do planowania treści nagłówków, a także doboru grafik i elementów interaktywnych.

4. Pomiar efektywności i optymalizacja

Landing page daje Ci unikatową możliwość śledzenia wyników i pomiaru skuteczności kampanii marketingowej. 

Możesz w sposób wiarygodny monitorować takie parametry jak liczba kliknięć, czas spędzony na stronie, wypełnione formularze. To daje Ci znakomite pole do przyszłych działań marketingowych, np. optymalizowania strony. Co konkretnie zrobić? Na przykład mieścić w CTA i w formularzu kontaktowym kod do mierzenia konwersji.

5. Ocena skuteczności kanałów komunikacji

Zbieranie informacji o źródłach ruchu dostarcza cennych danych na temat oczekiwań odwiedzających. A z punktu widzenia biznesowego, jest to niezwykle przydatna wiedza, którą wykorzystuje się do planowania budżetu w kolejnych kwartałach.

6. Budowanie zaufania i wiarygodności

Profesjonalnie zaprojektowany i przede wszystkim przemyślany landing page pomaga w budowaniu zaufania i wiarygodności Twojej marki. Możesz wykorzystać miejsce na stronie, aby podzielić się referencjami, certyfikatami, testimonialami zadowolonych klientów lub innymi treściami, które przekonają do skorzystania z Twojej oferty.

Ciekawostka

Średni współczynnik konwersji dla landing page’y wynosi mniej więcej 2,35 procent. Najlepsze 10 procent stron internetowych ma go na poziomie co najmniej 11 procent [ŹRÓDŁO].

Landing page – jak przebiega jego tworzenie?

Miej na uwadze, że głównym celem landing page jest przekształcenie odwiedzających w potencjalne leady. Dlatego zaplanuj swój cel marketingowy i zadbaj o poniższe elementy.

1. Chwytliwe i przekonujące CTA

Wykorzystaj wyraźne, perswazyjne i zauważalne przyciski oraz wiersze z CTA, które zachęcą odwiedzających do podjęcia pożądanej akcji. Upewnij się, że jasno określa oczekiwaną reakcję użytkownika.

2. Nagłówki wyższego i niższego rzędu (H1, H2, H3 itd.)

Zawrzyj w nich nie tylko najważniejsze z punktu widzenia SEO słowa kluczowe, ale także przekonujący i angażujący komunikat, obok którego nie da się przejść obojętnie.

3. Krótkie akapity

Landing page’a scrolluje się szybko i często pobieżnie. To nie miejsce na elaboraty. 2-3 zdania w ramach jednego akapitu w zupełności wystarczą. Ponieważ przekaz powinien być jasny, czytelny i zwięzły.

4. Narracja: value proposition + mocne argumenty

Wyróżnij najważniejsze korzyści, jakie oferuje Twoja oferta. Skoncentruj się na rozwiązaniu problemu lub spełnieniu potrzeb odwiedzającego. Bo właśnie tego będzie on/a poszukiwać. Podaj konkretne dane, statystyki, referencje lub dowody społeczne, które potwierdzą wiarygodność marki. Im więcej konkretów, tym lepiej.

5. Społeczny dowód słuszności

Skoro już o reputacji mowa, to dobry landing page powinien zawierać także sekcję z referencjami, recenzjami oraz dotychczas obsłużonymi klientami. Co zadziała? Slidery z cytatami i zdjęciami, logo firm (“Zaufali nam”) itd.

6. Atrakcyjne elementy wizualne

Zapętlone wideo, wysokiej jakości zdjęcia i grafiki, ujednolicona kolorystyka wszystkich przycisków, spójne fonty. Wszystko to wzbogaca treść i korzystnie wpływa na odbiór witryny. A w przypadku takiego medium jak landing page przyciąganie uwagi jest szczególnie istotne.

7. Formularz kontaktowy

Według 46% marketerów B2B, już sam jego układ ma ogromny wpływ na konwersje [ŹRÓDŁO]. Jeżeli celem landing page’a jest zbieranie danych kontaktowych, upewnij się, że formularz jest prosty i łatwy do wypełnienia. Aby zwiększyć konwersję, ogranicz liczbę wymaganych pól do minimum.

Wiesz już co to jest landing page? To narzędzie może pracować na Twoje zyski.

Jak widzisz, tworzenie efektywnego landing page wymaga przemyślanego projektu graficznego, atrakcyjnego i angażującego przekazu oraz odpowiednio umiejscowionego CTA.

Oczywiście jeśli masz już wszystkie te elementy, musisz również pomyśleć o optymalizacji pod kątem SEO. Upewnij się, że Twój landing page zawiera odpowiednie słowa kluczowe, aby umożliwić wysokie pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.

Na koniec pozostaje testowanie i, w razie potrzeby, reoptymalizowanie strony w oparciu o monitoring wyników konwersji.

Chcesz stworzyć dla siebie landing page, który przełoży się na sprzedaż lub pozyskanie leadów? Skontaktuj się z Czułym Copywriterem, a my stworzymy dla Ciebie idealnie dopasowane treści. 

Zobacz także