Slogan firmy – czemu warto w niego zainwestować?

“Just do it!”. Warto pomyśleć o zainwestowaniu w slogan firmy. Czemu to takie ważne i czy to się w ogóle opłaca? Co można zyskać poprzez chwytliwy slogan marki? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w tym artykule.

Slogan firmy. Czyli właściwie co? 

Na początek trochę teorii. Czym dokładnie jest slogan marki? 

Jest to zestawienie kilku kreatywnie dobranych przez copywritera wyrazów, tworzących krótkie zdanie lub równoważnik zdania. Zadaniem takiej formy tekstowej jest zbudowanie odpowiedniego wizerunku marki, zgodnie z określonym kluczem strategicznym i w odniesieniu do przyjętego pozycjonowania. 

Dobry slogan firmy powinien: 

  • budzić zainteresowanie lub emocje, 
  • być zwięzły,
  • być chwytliwy,
  • kojarzyć się z daną marką (jej działalnością, wyróżnikami, produktami), 
  • być oryginalny i błyskotliwy (dobrym pomysłem jest gra słów, rym lub nawiązanie do kultury popularnej), 
  • być łatwy do zapamiętania. 

Profesjonalny slogan firmy. To się opłaca 

Wszystkie wymienione wyżej składowe mogą się przyczynić do Twojego sukcesu komunikacyjnego, a w konsekwencji do większego zainteresowania marką i do lepszych przychodów. 

CO KONKRETNIE MOŻNA DZIĘKI TEMU ZYSKAĆ?


01. Skutecznie przedstawiasz USP marki 

Przewaga dzięki technice (Audi)

Wyższa kultura bankowości (Alior Bank) 

Lody od pokoleń (Grycan) 

Te trzy slogany łączy jedno: wszystkie przedstawiają USP, czyli unique selling proposition marki. Dzięki temu klienci od razu wiedzą, jaki jest najmocniejszy wyróżnik firmy i co ona oferuje. I mają taką świadomość już przy pierwszym kontakcie, czyli jeszcze zanim wejdą na stronę internetową czy “polajkują” fanpage.  

Warto wiedzieć, że aż 50 procent konsumentów zwraca uwagę na slogan, by zrozumieć cel działania danej firmy. Dla porównania logo to tylko 7 procent. To jest właśnie ogromna “moc” każdego sloganu. Niewielkim nakładem pracy, w kilku słowach, można od razu wypozycjonować markę pod określoną działalność oraz zaprezentować jej mocne strony.

Nie zawsze jest to możliwe w przypadku samej nazwy, która może być dla klientów zbyt niejednoznaczna. Szczególnie jeśli mają z nią do czynienia po raz pierwszy. 

02. Oddziałujesz na emocje swoich odbiorców 

Wybór produktu lub usługi opiera się na emocjach. Aż 80 procent konsumentów przyznaje, że podejmuje decyzje zakupowe na podstawie emocjonalnej więzi z marką

Tymczasem chwytliwy slogan reklamowy może wzbudzać odpowiednie uczucia. Wystarczy pomyśleć o poniższych hasłach:

IKEA. Ty tu urządzisz. 

Przejdźmy na Ty (Tyskie) 

I’m lovin’ it! (McDonald’s)

Ponieważ jesteś tego warta (L’Oréal) 

Te proste, a zarazem sugestywne slogany nawiązują do opracowanych na etapie strategicznym archetypów marki, a jednocześnie odnoszą się do konkretnej grupy docelowej. Po to, by klient utożsamił się z Twoją firmą i uznał ją za “swoją”. Chodzi o identyfikowanie się z marką i o odpowiednie skojarzenia. 

03. Poprzez slogan firmy wyróżniasz się na tle konkurencji 

Pomyśl o tym, ile podobnych firm działa w Twojej branży. Czy oferują analogiczną jakość? Jeśli tak, to zadanie jest utrudnione, bo trzeba się “wybić” innymi wyróżnikami, a przede wszystkim zaciekawić klienta, przyciągnąć go do siebie. No i zapisać się w jego świadomości, bo jedna z naczelnych zasad marketingowych głosi, że lubimy to, co już znamy. 

To wszystko, a nawet więcej, możesz osiągnąć między innymi dobrym sloganem: zabawnym, intrygującym, albo emocjonalnym. Takim, obok którego nie przejdzie się obojętnie.

04. Zamieniasz zainteresowanie na konkretne działanie (klienta) 

Aż 47 proc. klientów twierdzi, że slogan jest dla nich ważnym elementem w procesie zakupowym. A nie od dziś wiadomo, że jeśli coś jest istotne dla odbiorcy, to warto w to inwestować. Celem są mierzalne korzyści w postaci zwiększonych obrotów w stosunkowo krótkim czasie. 

Dobra wiadomość jest taka, że slogan reklamowy, o ile jest przygotowany przez profesjonalnego copywritera, może przynieść naprawdę solidne zyski finansowe. Wiemy, co mówimy, bo mamy za sobą dziesiątki skutecznych realizacji, które przełożyły się na zwiększoną sprzedaż. 

Slogan reklamowy pozwoli wyzwolić pełnię potencjału Twojej marki

Dobrze zrealizowana usługa copywriterska, w tym naming i slogan, przybliża Cię do osiągnięcia rynkowego sukcesu, ponieważ:

  • budujesz pierwsze skojarzenie (top of mind),
  • pozycjonujesz swoją markę,
  • kreujesz jej wiarygodne story, 
  • budujesz jej unikatowość. 

Przede wszystkim jednak wychodzisz naprzeciw potrzebom odbiorców, dając im COŚ WIĘCEJ, niż tylko dobry produkt, wspaniałą obsługę klienta albo dobrą politykę zwrotów. Chodzi o emocje oraz podzielane z nimi wartości.  

Właśnie taka strategia działania pozwoli Ci wypłynąć na głębokie wody w swojej branży.

👉 Chcesz, by zespół Czułego Copywritera opracował slogan dla Twojej marki? Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o szczegółach

Zobacz także