Jak tworzyć opisy produktów do sklepów internetowych

Copywriting dla e-commerce jest kluczowym elementem skutecznego biznesu online. Na rynku sprzedaży internetowej panuje bowiem silna konkurencja. A pamiętajmy o tym, że cena i rozpoznawalność marki to nie wszystko. Czasem liczy się także treść, która zatrzyma użytkownika na dłużej i skłoni do zakupu. Z tego artykułu dowiesz się, jak tworzyć opisy produktów do sklepów internetowych.

Na początek garść statystyk.

  • Ponad 87% kupujących online wymienia wartościowy opis produktu jako istotny czynnik, decydujący o zakupie.
  • Połowa kupujących zwróciła produkty ze względu na ich brak zgodności z opisem.

Aż 98% klientów zrezygnowało z zakupu ze względu na niekompletną lub nieprawidłową informację o produkcie (Źródło).

Już wiesz, że opisy w e-commerce są ważne. Ale jak je tworzyć, by zwiększyć swoją skuteczność biznesową? 

Jak tworzyć opisy produktów do sklepów internetowych: podejście marketingowe

Tworzenie opisów produktów, które sprzedają, wymaga zastosowania odpowiednich technik i strategii. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, które mogą pomóc w tworzeniu przekonujących i skutecznych treści dla e-commerce.

  1. Zrozum potrzeby grupy docelowej. Zawsze warto myśleć o odbiorcach, do których kierujesz swoje produkty. Jakie są ich potrzeby, pragnienia i problemy? Wiedza na ten temat pomoże Ci dostosować treść opisu produktu, aby przyciągnąć ich uwagę i przekonać do zakupu. Inaczej będzie się pisać do przyszłych mam, a inaczej do miłośników skateboardingu. Od znajomości klienta zależy w dużej mierze dobierany tone of voice.
  2. Nie zapominaj o najważniejszych informacjach. Idealny opis powinien być oryginalny, perswazyjny, ale też informacyjny. Dlatego zadbaj o wszystkie „techniczne” szczegóły, które będą przydatne z punktu widzenia użyteczności. Jeśli nie, to klient zacznie szukać tych danych na innych stronach. W efekcie trafi na e-sklep Twojej konkurencji i… utracisz potencjalny lead.
  3. Dodaj recenzje i opinie klientów. Jeśli nimi dysponujesz, wykorzystaj je w opisie. Klienci często kierują się opinią innych użytkowników przed podjęciem decyzji zakupowej. Właśnie dlatego testimoniale dodają wiarygodności i budują zaufanie do Twojej marki.
  4. Wykorzystaj elementy wizualne. Bądźmy szczerzy: kupuje się oczami, szczególnie w internecie. Nic dziwnego, że obrazy i wideo są niezwykle ważne w e-commerce. Dodaj wysokiej jakości zdjęcia produktu, które pokazują go z różnych perspektyw. Możesz również uwzględnić wideo demonstracyjne lub instruktażowe, aby lepiej pokazać funkcje i sposób użycia artykułu.
  5. Testuj i optymalizuj. Monitoruj wyniki sprzedaży i analizuj skuteczność swoich opisów produktów. Testuj różne podejścia SEO, modyfikuj nagłówki, pokazuj różne korzyści. Po to, aby zidentyfikować te, które przynoszą najlepsze rezultaty. Możesz też zmieniać swoje opisy na podstawie feedbacku od klientów lub zaawansowanej analityki danych.

Pamiętaj, że skuteczne opisy produktów to proces ciągłego doskonalenia. Przetestuj różne techniki i strategie, a następnie dostosuj podejście do swojej grupy docelowej i konkretnych produktów.

Jak tworzyć opisy produktów do sklepów internetowych: najważniejsze wskazówki

Pisz językiem korzyści

Zwracaj uwagę nie na to, JAKI jest dany produkt, ale co on daje lub jaki problem konsumencki rozwiązuje. 

Co za tym idzie, ogranicz nieco perspektywę JA/MY, np. Wyprodukowałam najlepszy produkt, Jesteśmy liderem w wytwarzaniu takich rozwiązań itd. Zachowaj ją na inną zakładkę, np. “O nas”.

→ ZACIEKAWILIŚMY CIĘ? TUTAJ ZNAJDZIESZ 11 WSKAZÓWEK NA TEMAT TEGO, JAK PISAĆ ANGAŻUJĄCE TREŚCI.

Jak tworzyć opisy produktów? Pisz historie, które pobudzają wyobraźnię

Dobrze sprawdzają się takie metody jak wizualizacja czy storytelling. Dzięki temu nawet ze zwykłej zabawki dla dziecka uczynisz przedmiot służący do zacieśniania relacji rodzinnych i rozwijania wiedzy. 

Zaprezentuj wartość dodaną, a nie tylko sam produkt lub usługę

Mogą to być określone emocje, związane z użytkowaniem (np. poczucie wolności, niezależność, kreatywność). Opcjonalnie, nawiąż do archetypu marki.

Pokaż produkt w kontekście

Opisz nie tyle funkcjonalność, ile zastosowanie. Na przykład: „Ta torba lniana idealnie sprawdzi się na plaży albo na co dzień, podczas zakupów w warzywniaku”.

Podkreślaj to, co nieoczywiste lub co konkurencja mogłaby przeoczyć i zrób z tego wyróżnik

Zwykły T-shirt? Okej. Ale może da się podkreślić jego „nieoczywiste” walory, takie jak odporność na zagniecenia i dopasowanie się do sylwetki (w przypadku koszulek z dodatkiem elastanu)? I już masz produkt pozycjonowany jako „sportowy” albo „casualowy”.

Wydobądź to, czego nie widać na pierwszy rzut oka. To tak zwane USP, czyli Unique selling points (unikalne korzyści sprzedażowe).

Unikaj banału i sztampy

Na rynku niemal każdy produkt jest „najlepszy” lub „tworzony z pasji”. Ty chcesz pisać o czymś więcej i inaczej, niż wszyscy. 

Warto poszerzać swoje słownictwo, korzystać z synonimów i ubogacać zdania, na przykład zmieniając ich szyk czy stawiając akcent w konkretnym miejscu.

Wyczerpująco, ale bez zbędnego przegadania

Dobry opis nie powinien być ani za krótki, ani za długi. Ten zbyt skrótowy i napisany bez polotu wzbudza podejrzenia, bo może sugerować generyczność i „pójście na łatwiznę”: ot, zwykłe kopiuj-wklej z innych sklepów. Z kolei zbyt obszerny tekst, będący ścianą tekstu bez żadnych wyróżnień czy nagłówków, na pewno zostanie przez użytkownika zignorowany.

Rozwiązanie? Złoty środek. Dobry copywriter nie ma problemu ze znalezieniem takiego Świętego Graala 😉

Jeśli chcesz, żebyśmy stworzyli dla Ciebie opisy produktów, które przyciągną, zatrzymają i przyłożą się na realny efekt biznesowy, skorzystaj z naszych usług! Skontaktuj się z Czułym Copywriterem już dziś i OPISZ nam swoje potrzeby.

Zobacz także